اختصاص بیشترین سهمیه کاغذ به ناشران دینی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تأکید بر اینکه عمده کتاب‌های پرفروش قم دینی است، گفت: بیشترین سهمیه کاغذ برای ناشران دینی اختصاص می‌یابد اما این کاغذها باز هم جوابگوی نیاز ناشران دینی نیست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت بیشتر تدبیر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از ستاد خبری ششمین نمایشگاه کتاب دین، امیرعلی عموزاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دین، با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه کتاب دین از ۲۶ بهمن‌ماه و ادامه فعالیت نمایشگاه تا پایان روز یکم اسفندماه، عنوان کرد: این نمایشگاه افزایش فروش ۱۰۰ ناشر دینی را به عنوان یک هدف دنبال می‌کند هر چند انتظارات ما در حوزه فروش بیشتر بود اما در حوزه تعاملات فرهنگی اقناع شدیم چراکه برنامه‌های فرهنگی مختلف در نمایشگاه برگزار شد و عموم مردم در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی به ایام عید نوروز برخی از خانواده‌ها توان مالی خود را به خریدهای عید می‌دهند اما ناشران و نمایشگاه کتاب دین تخفیف‌های مطلوبی را برای افزایش استقبال مخاطبان درنظر گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: انتظار ما این بود که دستگاه‌ها و نهادها برای خرید کتاب و تجهیز مراکز خود بیشتر پای کار می‌آمدند و تخفیف‌هایی را اختصاص می‌دادند همانطور که ناشران و وزارت ارشاد هم پای کار آمدند و تخفیف‌هایی را ارائه دادند.

وی بر لزوم تقویت چرخه خرید کتاب با هدف تقویت انگیزه نویسندگان و توسعه کار چاپخانه‌ها با حمایت دستگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: ما خوشحالیم که امسال هم توانستیم نمایشگاه کتاب دین را بعد از چند سال برپا کنیم و امیدواریم در سال‌های آینده این نمایشگاه به صورت متفاوت‌تری دنبال شود.