اجرای طرح جایگزین تنفس به‌زودی در جنگل‌های مازندران

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ منطقه ساری گفت: فاز نخست طرح جایگزین تنفس جنگل تهیه شده است و نحوه و زمان اجرا باید مشخص شود که از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.
اجرای طرح جایگزین تنفس به‌زودی در جنگل‌های مازندران

فتح‌الله غفاری در ارتباط با اجرای طرح جایگزین طرح تنفس جنگل‌های شمال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: طرح فنی حفاظتی جنگل‌های مازندران- منطقه ساری مشتمل بر ۲۷ حوزه و ۱۹۷ سری کتابچه آماده شده و به‌زودی برای اجرا در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست طرح جایگزین تنفس جنگل در ساری آغاز خواهد شد، افزود: تهیه این طرح باتوجه به حجم بالای کار از اهمیت بالایی برخوردار بود و نیروها وقت زیادی برای تهیه طرح‌ها گذاشتند.

معاون امور جنگل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ منطقه ساری با اشاره به اینکه طرح تنفس، یک ایده و تفکر بود، تصریح کرد: ولی طرح فنی و حفاظتی طرح است که گام مثبتی در راستای حفظ و احیای جنگل‌های شمال خواهد بود.

غفاری یادآور شد: فاز نخست طرح جایگزین تنفس جنگل تهیه شد و نحوه و زمان اجرا باید مشخص شود که از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به بارش‌های خوب در جنگل‌های شمال، اضافه کرد: تنش خشکی موجب تغییر رنگ برخی درختان شده است.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ منطقه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیلاب ماه گذشته موجب انتقال درختان به پایین‌دست شده است، یادآور شد: در شهرهای بابل، آمل و سوادکوه شمالی درختان سیل آورده بخشی انتقال داده شده و بخشی  نشانه‌گذاری و درحال آگهی بوده تا به فروش برسد.