اجرای طرح توسعه کشت زراعت چوب در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فاطمه خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جلسه شورای سیاست گذاری توسعه زراعت چوب که با حضور قاسم زاده سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، رمرودی سرپرستی شعب بانک کشاورزی و معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: امسال در راستای اجرای این ۵۰هکتار از اراضی استان به کشت زراعت چوب اختصاص می یابد.
او گفت: در توسعه کشت زراعت چوب از آب های نامتعارف و پساب فاضلاب شهر ک های صنعتی با هدف صرفه جویی منابع آبی موجود استان استفاده می شود.
خمسه افزود: استفاده از پساب شهرک های صنعتی برای زراعت چوب یکی از راههای مناسب برای توسعه کشت زراعت چوب است.
او اظهار کرد: در توسعه و اجرای این طرح باید از گونه و نهال های بازار پسند و دارای صرفه اقتصادی مورد نیاز صنایع کشت شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: با یک برنامه ریزی مناسب می توان یک اتفاق خوب برای استان در زمینه کشت زراعت چوب رقم زد و این نیازمند همکاری تمام دستگاههای متوالی است.
خمسه با بیان اینکه؛ این طرح در راستای اجرای برنامه وزارت جهاد کشاورزی در سال جهش تولید است گفت: اراضی ملی که در کنار تصفیه خانه های شهری و صنعتی وجود دارد شناسایی و پس از بررسی میزان آب مورد نیاز برای کشت زراعت چوب برنامه ریزی شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: باید با برنامه ریزی کلان و تشویق سرمایه گذاران به این سمت ؛ زمینه مناسبی را برای صیانت از جنگل ها و تولید چوب فراهم کرد.