آغاز صادرات کاغذ به ترکیه از مازندران/ قراداد فروش کاغذ به وزارت آموزش و پرورش

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران به صادرات کاغذ به ترکیه اشاره کرد و گفت: باری که امروز به ترکیه صادر می‌شود در حقیقت رقم پول آن به یورو دریافت شد و بالاتر از نرخ داخلی هم قیمت زدیم که در نوع خود بی‌سابقه بود. به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، علی‌اکبر صفریان پیش از ظهر […]

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران به صادرات کاغذ به ترکیه اشاره کرد و گفت: باری که امروز به ترکیه صادر می‌شود در حقیقت رقم پول آن به یورو دریافت شد و بالاتر از نرخ داخلی هم قیمت زدیم که در نوع خود بی‌سابقه بود.
ارسال نخستین محموله صادراتی کاغذ مازندران به ترکیه /قراداد فروش کاغذ به وزارت آموزش و پرورش مهیا شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، علی‌اکبر صفریان پیش از ظهر امروز در این جشن بزرگ وحدت که با حضور مدیران استانی، اعضای هیأت مدیره و پرسنل شرکت برگزار شد ایام میلاد پیامبر(ص) و رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع) تبریک گفت و یاد و نام شهیدان این شرکت و همه شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت.

وی با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران گفت: دغدغه شما اولویت ماست اما باید طوری برنامه‌ریزی و حرکت کنیم که منافع همه مجموعه تامین شود و اگر امروز شما نگرانی برای دریافت حقوق در پایان ماه ندارید، نتیجه همین رویکرد مثبت مجموعه است.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران به جشن بزرگ وحدت اشاره کرد و گفت: کرونا موجب شد تا مدت‌ها نتوانستیم برنامه مشابه داشته باشیم و امروز موفق شدیم در فضای بار این جشن بزرگ را برگزار کنیم تا هم هفته وحدت را گرامی بداریم و هم از کارگران نمونه قدردانی کنیم.

وی افزود: در ماه قبل بالاترین فروش ماهانه و فروش روزانه را رقم زدیم و این اخبار بسیار مسرت‌بخش است چون هرچه در تجارت موفق عمل کنیم در تولید جهش خواهیم داشت در حالی‌که کرونا، مشکل برق و انتخابات ریاست جمهوری را داشتیم که همه این موارد بر تحرکات اقتصادی و تجاری اثر منفی گذاشته است.

صفریان همچنین گفت: هر مجموعه تولیدی که چندسال تولید نداشته باشد، بازگشت دوباره به بازار برایش دشوار است اما ما در سایه تلاش و همت مدیران به بازار برگشتیم و در ماه جاری هیچ فروش اضطراری نداشتیم.

وی همچنین به پرداخت حقوق کارگران در سر موعد اشاره کرد و گفت: اگر من اینجا پست مدیریت را اشغال کنم اما کاری برای مجموعه انجام ندهم، در حقیقت پست را غصب کرده ام.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ همچنین به صادرات کاغذ به ترکیه اشاره کرد و گفت: باری که امروز به ترکیه صادر می‌شود در حقیقت رقم پول آن به یورو دریافت شد و بالاتر از نرخ داخلی هم قیمت زدیم که در نوع خود بی‌سابقه بود.

صفریان به مشکلاتی که بر سر راه مجموعه وجود دارد پرداخت و نوید داد: اقداماتی که در زمینه فروش انجام شد و از جمله فروش به موسسه “گاج” موجب شد اعتماد و اعتباری که در بازار لازم داشتیم به شرکت برگشت و همین موجب شد زمینه قرارداد با وزارت آموزش و پرورش هم مهیا شود.

وی همچنین گفت: دولت جدید همت کرد تا کاغذی که نیاز دارد را از مجموعه چوب و کاغذ مازندران تامین کند و بازدیدهای لازم هم انجام شد و من خوشحالم که مجموعه حرکت رو به جلو خود را ادامه خواهد داد.

صفریان تاکید کرد: مدیران دولتی نیز به این مجموعه به‌عنوان یک مجموعه ملی و به مجموعه‌ای که به مازندران اختصاص دارد، نگاه کنند و همه دولتمردان باید نگاه به داخل داشته باشند به‌ویژه این‌که دشمن امروز از اقتصاد به عنوان یک سلاح علیه ما استفاده می‌کند و همه باید در این جنگ در کنار هم باشیم.

وی درباره سازمان جنگل‌ها نیز گفت: مطالبه ما از سازمان از سال ۹۱ شروع شد و سازمان باید در قبال کاری که ما برایشان انجام دادیم به ما چوب بدهند و در نهایت مقرر شد این هماهنگی هم برای تحقق مطالبات ۶۳ میلیاردی ما در ازای تحویل چوب صنوبر گیلان انجام شود.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران همچنین گفت: تولید مداوم، ثبت رکورد فروش در ماه جاری، ارسال محموله صادراتی به ترکیه، تولید دو و نیم برابری در مقایسه با سال قبل، پرداخت حقوق و مزایای پرسنل در ابتدای ماه، افزایش خدمات صنفی به پرسنل، اخذ سود ۵۰ میلیاردی از جمله دستاوردهای ما بود که در سایه تلاش کارگران، کارکنان و همراهی اعضای هیأت مدیره محقق شد.

چرا برخی دستگاه‌های دولتی باید از خارج کاغذ وارد کنند؟

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این مراسم با تبریک ایام ولادت خجسته رسول مهربانی (ص) و رئیس مذهب شیعه (ع) و هفته وحدت، گفت: همه پیامدهای خوب در پرتو وجود نازنین پیامبر اسلام و اهل بیت اوست و جا دارد ما در تجلیل از نام و مقام چنین شخصیت‌های والا و معنوی، مراسم بگیریم و با حضور مشتاقان این جمع را گرم کنیم و از همه مدیران و نمایندگانی که در این مراسم حضور پیدا کردند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه چوب و کاغذ مازندران چشم و چراغ منطقه است و اختصاص به ساری ندارد، افزود: از همه مدیران و کارگران مجموعه قدردانی می‌کنم که این شرکت را از وضعیتی که در چندسال اخیر داشت بیرون کشیدند و امروز خوشحال هستیم که اوضاع مجموعه خوب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران به روحیات پیامبر (ص) در قرآن اشاره کرد و گفت: پیامبر حریص بر مردم بودند اما امروز افرادی را می‌بینیم که حرص مال دارند اما پیامبر نسبت به هدایت انسان‌ها حرص داشتند و قلباً نمی‌خواستند حتی یک نفر از چراغ هدایت دور بماند و داشتن چنین پیامبری بزرگترین نعمت است و ما باید پاسدار این نعمت‌ها باشیم و راه‌شان را باید ادامه دهیم.

محمدی لائینی بیان کرد: امروز خوشحال هستم که شرکت چوب و کاغذ مازندران در سایه حمایت مدیران و کارگران به وضعیتی رسید که از زیان به سود ۵۰ میلیاردی رسید و این یعنی مدیریت موفق هرچند باز هم جای پیشرفت دارد.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت که ستاره شمال کشور است امروز در مقایسه با چند سال اخیر، وضعیت خوبی دارد و ما قدردان تلاش شما کارگران و مدیران هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران به روحیه خودتحریمی برخی مدیران اشاره کرد و هشدار داد: وقتی ما در چنین مجموعه‌ای تولید موفق داریم چرا برخی دستگاه‌های دولتی باید از خارج کاغذ وارد کنند؟

این مسوول به تغییر دولت اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار دولت سیزدهم امید بسیار داریم این مشکلات اداری کم شود و شاهد توجه بیشتر به این مجموعه و همه واحدهای تولیدی و صنعتی استان باشیم و به سمت صادرات بیشتر محصولات چوب و کاغذ مازندران برویم.