آجرهای پلاستیکی لگو دور از سطل زباله ها

زیست آنلاین: لگو به دنبال این است که آجرهای پلاستیکی خود را از سطل زباله دور نگه دارد.

به گزارش زیست آنلاین، این شرکت اسباب بازی دانمارکی، در حال آزمایشی راهی است تا آجرهای پلاستیکی که کودکان دیگر نیازی به آن ها ندارند را به دست کودکان دیگر برساند.

در این روش که فعلا در ایالات متحده آمریکا اجرا می شود، افراد میتوانند با ثبت درخواست در سایت شرکت، آجرهای پلاستیکی خود را درون جعبه بسته بندی کرده و تحویل شرکت دهند.

این قطعات تمیز و در جعبه قرار داده شده و به یک موسسه غیر دولتی خیر تحویل داده می‌شود تا آن را به دانش آموزان دیگر در سراسر این کشور هدیه دهند.

قسمتی از این آجرهای پلاستیکی هم به کلاب دخترانه بوستون به منظور استفاده در کلاس های فوق برنامه تحویل داده می شود.

لگو اعلام کرد در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح، از سال آینده آن را در دیگر کشورها نیز اجرا خواهد کرد.

“تیم بروکس” معاون بخش مسئولیت پذیری زیست محیطی لگو گفت: “این شرکت معمولا به مشتریان توصیه می کند که این آجرهای پلاستیکی را نزد خود نگه دارند یا به دیگران بدهند و از دور ریختن آنها جلوگیری کنند.

لگو هم مانند برندهای بزرگ دیگر در پی آگاهی سازی مشتریان خود از اثرات مخرب پلاستیک بر محیط زیست است. پلاستیک در طبیعت تجزیه نمی شود و در عوض به قطعات ریز تبدیل شده و توسط پرندگان و دیگر موجودات حیات وحش خورده می شود که می تواند زندگی آن ها را به خطر بندازد.

همچنین این شرکت در پی یافتن مواد جایگزین برای ساخت آجرهای رنگی خود است. مواد جاگزین باید دوام پلاستیک را داشته باشد که همین امر این جایگزینی آنها را مشکل کرده است. اگرچه سال گذشته این شرکت شروع به ساخت آجرها و قطعات از بوته های نیشکر کرده است و قصد دارد تا سال 2020 استفاده از پلاستیک را در بسته بندی های خود حذف کند.

منبع : apnews