۲ طرح تولید کاغذ از سنگ الیگودرز و هیدراته پلدختر با مشارکت ایمیدرو

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۵۸ محدوده معدنی با ظرفیت‌های بسیار خوب در نقاط مختلف استان شناسایی شده است.

 

محمدرضا صفی خانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)  سال گذشته طرح پتانسیل یابی مواد معدنی استان های زاگرس نشین را در دستور کار قرار داد و لرستان نیز به عنوان یک منطقه مستعد در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.
وی اظهار داشت: این اقدام در ۴۰ سال گذشته انجام نشده بود که در راستای آن تیم کارشناسی و مشاوران ایمیدرو مراحل مقدماتی و مطالعاتی طرح را در استان اجرا کردند و اکنون مرحله نمونه برداری در حال انجام است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: پس از پایان نمونه برداری تا اواخر مهرماه، گزارش نهایی از نوع مواد معدنی و جزییات آنها ارائه می شود و طرح وارد مرحله اجرایی و واگذاری به افراد واجد صلاحیت خواهد داشت.
صفی خانی با بیان اینکه ۲ طرح تولید کاغذ از سنگ الیگودرز و هیدراته پلدختر با مشارکت ایمیدرو در استان فعال است ادامه داد: این نقاط از نظر اقتصادی مطلوب هستند و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد فاز صدور پروانه بهره برداری و اکتشاف می شود.
وی تاکید کرد: با بهره برداری از این محدوده ها و استقرار صنایع معدنی در لرستان تحول قابل توجهی در اقتصاد این حوزه و اشتغال استان رقم خواهد خورد.
اکنون ۲۲ نوع ماده معدنی از ۱۱۰معدن لرستان استخراج می شود که سه کانی آن فلزی است.
ذخیره معادن استان ۶۰۰ میلیون تن برآورد شده که عمده آن سنگ لاشه و تزیینی است و لرستان در حالی ۲ درصد ذخیره سنگ کشور را دارد که حدود ۶ درصد میزان استخراح کشور را دارا است.