یک کارخانه خمیرکاغذ در مازندران به چرخه تولید بازگشت

ساری – ایرنا – یک کارخانه تولید کننده خمیر کاغذ از لینتر پنبه و ضایعات کارتن روز شنبه طی مراسمی با حضور مدیرعامل بنیاد برکت و جمعی از مسئولان استان مازندران در شهرک صنعتی جویبار به چرخه تولید بازگشت.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا ، فاز نخست این کارخانه که سال های پیش به خاطر مشکلات تعطیل شده بود ، با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی دوباره فعال شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در مراسم بهره برداری از این کارخانه گفت که کارخانه خمیر حل شونده آریوسلولز خزر در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع که در شهرک صنعتی جویبار واقع است ، قبلا تعطیل بود و با تلاش های انجام شده احیاء شده و در حال حاضر از ضایعات کارتن و باگاس ، آلفا سلولز و خمیر فلاف از لینتر پنبه تولید می کند ‎.

 حسن خیریانپور افزود : ۴۰ درصد سرمایه این کارخانه از طریق تسهیلات پرداختی بانک سپه تامین شده ، ۴۹ درصد مشارکت بنیاد برکت و بقیه هم آورده سرمایه گذار بخش خصوصی است.

وی گفت که این واحد در حال حاضر در یک نوبت کاری سه تن خمیر کاغذ تولید دارد و در فاز اول برای ۱۰ نفر ایجاد شغل کرده است.

به گفته خیریانپور ، فاز دوم این کارخانه در شهریور ماه امسال به بهره برداری می رسد و تعداد افراد شاغل در آن هم به ۳۰ نفر افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آریو سلولز خزر هم در حاشیه بازگشت کارخانه به مدار تولید به خبرنگار ایرنا گفت : این واحد صنعتی به لحاظ تصفیه لینتر پنبه برای تولید آریو سلولز که صنعت بسیار گسترده ای دارد ، دومین واحد در کشور محسوب می شود.

حسین رسالتی افزود : وجه تمایز این کارخانه با سایر واحدها این است که ابتدا کارتن و الیاف را احیاء ، بهینه سازی و به کیفیتی مشابه خمیر وارداتی که ارزبری بالایی دارد ، تبدیل می کند.

وی با اظهار این که خمیر وارداتی برای بهبود کیفیت کاغذ و مقواهای تولیدی کشور مورد استفاده قرار می گیرد ، ابراز امیدواری کرد که فاز دوم آن هم بزودی به بهره برداری برسد.