یارانه کاغذ سال آینده با تخصیص ارز موردنیاز افزایش می‌یابد

ساوه – ایرنا – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به فراهم شدن ارز موردنیاز، امیدواریم یارانه کاغذ در سال ۱۴۰۱ افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، «محمد مهدی اسماعیلی» شامگاه پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران گفت: عدالت فرهنگی شعار بنیادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم بوده و به همین دلیل باید برای جبران مشکلات و کمبودهای زیرساختی اهتمام ویژه صورت گیرد.

وی بیان کرد: مشکلات زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان زرندیه مورد بررسی گرفت و در گام نخست مقرر شد تا الزامات اولیه شامل تکمیل زیرساخت‌ها، حمایت از موسسات مردمی و فعالان فرهنگی و هنری انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مجتمع فرهنگی هنری زرندیه با توجه به نیاز شهرستان تکمیل خواهد شد در حالی که حمایت از موسسات مردمی و فعالان هنری رسانه‌ای از طریق صندوق اعتباری هنر نیز در دستور کار است.

به گفته اسماعیلی، بخشی از مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر در فرصت کوتاه حل خواهد شد که گامی موثر در تقویت و ارتقاء این حوزه محسوب می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در راستای حمایت از نشریات و با توجه به فراهم شدن ارز موردنیاز امیدواریم یارانه کاغذ در سال ۱۴۰۱ افزایش یابد.

وی تصریح کرد: افزایش نیروی انسانی مطابق الگو و همچنین افزایش قابل ملاحظه اعتبارات فرهنگی در شهرستانهای استان مرکزی در اولویت قرار دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه نیز گفت: این شهرستان با وجود نزدیکی به پایتخت اما مانند شهرستانهای مرزی با محرومیت مواجه است.

احمد جوانمرد اظهار داشت: امکانات زیرساختی فرهنگ و هنر در این شهرستان بشدت ضعیف است و سالهاست بدلیل کمبود اعتبار معطل تکمیل سالن اداره فرهنگ و ارشاد هستیم.

به گفته او، بودجه فرهنگی اداره ارشاد زرندیه در سال جاری پنج میلیون تومان بود که امکان اجرای برنامه و فعالیت های مرتبط را تضعیف کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه وارد شهرستان ساوه شد و پس از بازدید از پروژه پردیس سینمایی و مجتمع فرهنگی هنری شهرک علوی و نشست با اهالی فرهنگ و هنر راهی شهرستان زرندیه شد.