گندمکاران به سازمان بازرسی شکایت کردند

به گزارش اکوفارس، عطاالله هاشمی در گفتگو با مهر، بیان اینکه از طریق مجلس و وزارت جهاد کشاورزی پیگیر تغییر نرخ گندم هستیم، گفت: در این زمینه ما از دولت به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کرده‌ایم و امیدواریم که این اقدامات منجر به نتیجه مطلوب شود.

 

وی اضافه کرد: در همین زمینه امروز بعد از ظهر نیز اعضای شورای مرکزی بنیاد ملی گندمکاران با وزیر جهاد کشاورزی جلسه‌ای دارند که در این جلسه وضعیت تولید گندم، قیمت نهاده‌های تولید و نحوه همکاری ما با وزارت خانه بررسی می‌شود.

هاشمی با اشاره به پیگیری‌های تشکل‌ها برای برگشت وظایف قانون تمرکز به وزارت جهاد کشاورزی گفت: در صورتی که این اتفاق بیفتد به نفع بخش تولید و تولیدکننده خواهد بود و بسیاری از مشکلاتی که هم اکنون با آنها مواجه هستیم، رفع می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعیین قیمت ٤٠٠٠ تومان برای گندم منجر به افت شدید تولید و تغییر الگوی کشت خواهد شد، افزود: در صورتی که قیمت گندم تغییری نکند خودکفایی هم دچار چالش خواهد شد و ما امیدواریم مسئولان مربوطه به این مساله توجه کنند.

هاشمی اقدام مجلس در تصویب طرح دو فوریتی اصلاح قیمت خرید گندم را اقدامی شایسته و در جهت منافع تولید دانست و ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر این طرح به تأیید شورای نگهبان برسد تا مشکلات این حوزه رفع شود.