گرمترین ماه آوریل جهان در سال 2020

زیست آنلاین: گرم شدن کره زمین دمای ماه آوریل را به گرم ترین ماه آوریل تاریخ تبدیل کرد.

به گزارش زیست آنلاین، داده های جدید، که روز سه شنبه توسط سرویس تغییرات اقلیمی کپرنیک اتحادیه اروپا منتشر شد، پیش بینی می کند که سال 2020 در بین دو سال گرم، از زمان ثبت دما قرار بگیرد.

در ماه آوریل، اداره ملی اقیانوس شناسی و اتمسفر، با استفاده از داده های پایش دمای خود، گزارش داد که 75 درصد این احتمال وجود دارد که سال 2020 از زمان شروع ثبت دما در سال 1880، گرمترین سال سیاره زمین شود.

تغییرات اقلیمی ناشی از افزایش میزان گازهای گلخانه ای که باعث گرم شدن کره زمین می شود، دمای هوا را افزایش داد و باعث می شود تا یک ماه یا سال خاص به یک نقطه عطف در گرما تبدیل شود

دی اکسید کربن مهمترین گاز گلخانه ای با ماندگاری طولانی مدت در جو است که با سوزاندن سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ و نفت برای تولید انرژی و حمل و نقل منتشر می شود.

میزان دی اکسید کربن روزانه اندازه گیری شده در قله Mauna Loa در هاوایی در این ماه به 418 ppm رسیده است که بالاترین میزان در حداقل 3 میلیون سال گذشته است.

داده های جدید کپرنیک منطقه عظیمی از رنگ قرمز زرشکی را برای ماه آوریل بر روی نقشه نشان می دهد که دمای بسیار بالاتر از متوسط در سراسر شمال آسیا، به ویژه سیبری است. در گرینلند مرکزی، بخش هایی از قطب جنوب، مناطقی از آلاسکا و اقیانوس قطب شمال نیز دما بیش از متوسط ماهانه بود.

منبع: washingtonpost