کاهش قیمت در بازار کاغذ ادامه دارد

کاهش قیمت در بازار کاغذ چاپ و تحریر که از دو هفته گذشته شروع شده است،‌ امروز در نخستین روز از هفته نیز ادامه دار بوده است.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ قیمت کاغذ در بازار آزاد همچنان در سیر نزولی خود قرار دارد و با کاهش بسیار اندک در نخستین روز هفته  مواجه شده است.

بر این اساس قیمت هر بند کاغذ چاپ و تحریر در بازار آزاد با 375 هزار تومان روبرو شده است. در حالیکه در هفته گذشته قیمت این کالا در بازار آزاد بندی 385 تا 390 هزار تومان بوده است.

نوسانات پی در پی بازار کاغذ در چند ماه گذشته که ناشی از رکود قابل جدید در این بازار است،‌ موجب شده تا خرید جدی از بازار انجام نشود.

قیمتها در بازار کاغذ برای محصولات دیگر نیز همچنان سیر نزولی را در پیش گرفته‌اند،‌ کاغذ گلاسه،‌ مقوای پشت طوسی‌، کاغذ آ4 از جمله سایر کاغذهایی است که با افت قیمت مواجه شده‌اند.

این در حالی است که کاغذ کاربن لس و کاغذ روزنامه که همچنان تقاضای بازار را دارند،‌ نه تنها کاهش قیمت نداشته‌اند بلکه در دو هفته گذشته با افزایش نیز روبرو بوده‌اند. با این وجود می‌توان نتیجه گرفت که عمده رکود موجود در بازار کاغذ چاپ و تحریر به دلی نبود تقاضا است،‌ تقاضایی که بخشی از آن توسط محموله کاغذهایی دولتی در بخش نشر پاسخ داده می‌شود.