هشدار جدید 11 هزار دانشمند در مورد تغییرات اقلیمی

11 هزار دانشمد از مطالعه ای که شرایط اقلیمی را مورد بررسی قرار داده و هشدارهای مهمی داده است حمایت می کنند.

به گزارش زیست آنلاین،، یک کنسرسیوم بین المللی متشکل از بیش از 11 هزار دانشمند در حال حمایت از یک مطالعه و تحقیق انجام شده است که در آن هشدارهای مهمی داده شده است: زمین با یک وضعیت اضطراری آب و هوای روبرو است.

مطالعه جدید در مورد چگونگی تأثیر فعالیت های بشری بر کره زمین در طی چهار دهه گذشته است و نشان می دهد كه انتشار گازهای گلخانه ای مضر به سرعت در حال افزایش است و دولت ها پیشرفت كافی برای مقابله با بحران ندارند و دانشمندان “وظیفه اخلاقی خود می دانند که هر گونه تهدید فاجعه آمیز را به تمامی مردم هشدار دهند. این یافته ها هفته گذشته در مجله BioScience منتشر شد.

این مطالعه می گوید کشورها باید سوخت های فسیلی را با منابع انرژی تجدیدپذیر جایگزین کنند و در عین حال برای استخراج دی اکسید کربن از جو در فن آوری ها نیز سرمایه گذاری کنند. دولت ها همچنین باید پرداخت یارانه ها به سوخت های فسیلی را قطع کرده و کشورهای ثروتمند باید از ملل فقیر در انتقال به منابع انرژی پاک تر حمایت کنند.

علاوه بر این، کشورها نیاز به کاهش شدید میزان انتشار آلاینده های قوی مانند متان، دوده و هیدروفلوئوروکربن ها، که ترکیبات ساخته شده توسط انسان هستند و معمولاً در تهویه هوا، تبرید و آئروسل ها استفاده می شوند، دارند.

محققان می گویند که کاهش این آلاینده ها می تواند روند گرم شدن کوتاه مدت کره زمین را بیش از 50 درصد طی چند دهه آینده کاهش کند.

آنها افزودند: تلاش برای کاهش تغییرات آب و هوایی باید بر روی حفاظت و بازیابی اکوسیستم هایی مانند جنگل ها، صخره های مرجانی و تالاب ها که به طور طبیعی دی اکسید کربن را از جو جذب کرده و ذخیره می کنند، متمرکز شود.

این مطالعه همچنین می گوید مردم باید بیشتر غذاهای گیاهی بخورند که باعث بهبود سلامتی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از دام ها می شود و اقتصادها باید به جای تمرکز بر رشد تولید ناخالص داخلی، ابتکارات عاری از کربن و حفظ اکوسیستم ها را در اولویت قرار دهند.

این تحقیق براساس داده های 40 ساله انجام شده است و امضاکنندگان آن دانشمندان 153 کشور جهان هستند که با عنوان اتحاد دانشمندان جهان شناخته می شوند.

منبع: nbc