هشدار استاندارد لرستان نسبت به دستمال کاغذی‌های جعلی

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: دستمال کاغذی‌های جعلی طی روزهای گذشته در بازار استان عرضه شده است بنابراین شهروندان باید هنگام خرید به نام تجاری معتبر و کد ۱۰ رقمی استاندارد این محصول توجه کنند.

مرضیه قنبریان روز سه‌شنبه به رسانه ها اعلام کرد: روزهای گذشته دستمال کاغذی بدون استاندارد و با نشان جعلی و همچنین دستمال هایی به شکل رول، فاقد هرگونه نشانی تولید، توزیع و عرضه می شود که این امر، سلامت و بهداشت مردم را به خطر می اندازد.
وی بیان کرد: فرآورده های دستمال کاغذی، حوله کاغذی و کاغذ توالت مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری هستند و بر این اساس، درج مواردی از قبیل نام و نشانی کارخانه، نام تجاری، نام محصول، تاریخ تولید به روز، ماه و سال، نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی روی بسته بندی این محصولات الزامی است.
مدیرکل استاندارد لرستان اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده، دستمال کاغذی با نام های تجاری لندو، چهار باغ، کیان، سینا، بوستان، دردانه، و هپی لند (Happy Land) غیر استاندارد هستند.
وی ادامه داد: مردم باید از خرید و مصرف هرگونه دستمال کاغذی و فرآورده های سلولزی فاقد نشان استاندارد خودداری کنند تا بازار مصرف این محصولات، ناایمن شود.
قنبریان گفت: شهروندان باید هنگام خرید به نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی محصول توجه کنند و برای اطمینان از اصالت و اعتبار آن، کد ۱۰ رقمی را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال  و در صورت مشاهده موارد مغایر، مراتب را از طریق شماره تلفن ۳۳۲۳۸۳۹۳ داخلی ۱۴۱ و یا ۱۲۷ اعلام نمایند.