مرگ کوآلاها در آتش سوزی استرالیا

زیست آنلاین: وزیر محیط زیست استرالیا تخمین می زند حدود ۸۴۰۰ کوآلا در آتش سوزی های ساحلی در شمال غربی NSW از بین رفته باشند.

به گزارش زیست آنلاین، وزیر محیط زیست استرالیا گفته است كه احتمالاً 30 درصد از كوآلاهای ساحل میانه شمالی نیو ولز در بحران آتش سوزی این كشور كشته شده اند.

بیش از 5 میلیون هکتار بطور بی سابقه در یک فصل بی سابقه دچار آتش سوزی شد که طی آن 9 نفر جان خود را از دست دادند. حدود 3.4 میلیون هکتار فقط در NSW سوزانده شد.

ساحل میانه شمالی ایالت تعداد قابل توجهی از کوآلاهای استرالیا را در خود جای داده است. جمعیت آن ها بین ۱۵ تا ۲۸ هزار نفر تخمین زده می شود.

روز گذشته، سوزان لی گفت كه 30 درصد از كوآلاها در منطقه كشته شده اند زیرا 30 درصد از زیستگاه آنها نابود شده است. اما زمانی میتوان دقیقتر اظهار نظر کرد که آتش سوزی ها مهار شود تا بتوان ارزیابی دقیق‌تری انجام داد.

جمعیت کوآلاها و سایر گونه های در معرض خطر بطور قابل توجهی تحت تأثیر زمین خواری، از بین رفتن زیستگاه ها و اثرات گرمایش جهانی قرار گرفته است.

طبق گزارش کمیته علمی گونه های در معرض تهدید، پیش از بحران آتش سوزی امسال، جمعیت کوآلاها در نیو سوت ولز و کوئینزلند بین سال های 1990 تا 2010، 42 درصد کاهش یافته بود.

منبع: theguardian