فرسودگی ناوگان مشکل بزرگ صنعت چاپ مازندران

ساری- زارع، رئیس منتخب اتحادیه چاپخانه داران مازندران ناوگان فرسوده را از بزرگترین مشکل صنعت چاپ در کشور و استان ذکر کرد.

علی زارع در حاشیه بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از چاپخانه در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن تبریک یازدهم شهریور روز ملی صنعت چاپ، اظهار کرد: صنعت چاپ جزو پنج صنعت برتر دنیا بوده که در جهان امروز به‌عنوان فراصنعت از آن نام می‌برند.

زارع افزود: صنعت چاپ بعد از صنعت اسلحه‌سازی بیشترین گردش مالی را به‌همراه دارد، برای افزایش تولیدات ناخالص داخلی و رونق اقتصادی باید در حوزه صنایع چاپ سرمایه‌گذاری کرده و از فروش فله‌ای مواد تولید شده جلوگیری شود تا در بسته‌بندی‌های مناسب عرضه شود.

مدیر چاپ تکتم ساری ناوگان فرسوده چاپ را از یکی از بزرگترین مشکل صنعت چاپ در کشور دانست و گفت: میانگین سنی ماشین آلات چاپ در کشور به ۴۰ سال می رسد، از این رو نوسازی این ماشین آلات برای رقابت با کشورهای همسایه به‌خصوص ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: افزایش بدون حد و اندازه قیمت کاغذ و ملزومات چاپ شامل؛ مرکب، الکل چاپ، زینک و غیره مشکل دیگر حال حاضر این صنعت است که به‌نوعی رکود اقتصادی به‌وجود آورده است، امید آنکه مسئولان امر نگاه ویژه ای به این بحث داشته باشند تا با کاهش قیمت کاغذ و ملزومات بتوانیم بازاری رقابتی داشته باشیم.