عرضه اولیه سهام شرکت چوب و کاغذ مازندران در سال جاری

سرپرست شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی گفت: یکی از اولویت های مهم امسال شرکت چوب و کاغذ مازندران، عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس خواهد بود.
به گزارش صدای بورس، محمدحسین فروزان مهر سرپرست شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در سفر به استان مازندران همراه با فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران، علی بابایی کارنامی و منصور علی زارعی نمایندگان مردم شریف ساری در مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت مدیره، فرمانداران ساری و میانه رود از شرکت های صنایع چوب و کاغذ مازندران، نکاچوب و تجهیزات مدارس ایران بازدید کرد.

فروزان مهر در این بازدید در خصوص عرضه اولیه سهام شرکت چوب و کاغذ مازندران در بورس گفت: خوشبختانه اقدامات لازم در خصوص تغییرات اساسنامه منطبق با الزامات بورس صورت گرفته و پس از انتخاب حسابرس و بازرس قانونی معتمد بورس و تکمیل نظامات کنترل داخلی و کمیته حسابرسی، امیدواریم جلسات هماهنگی با فرابورس مهیا شده و عرضه خرد با هماهنگی بانک ملی از طریق آگهی مزایده عمومی انجام شود.

سرپرست گروه توسعه ملی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران را تنها واحد تولیدکننده کاغذ چاپ و تحریر روزنامه کشور دانست که با استفاده از ظرفیت داخل به مرحله رشد و اعتماد رسیده است و اظهارداشت: این شرکت با بازیابی توان از دست رفته خود توانسته به ظرفیت مهم برسد و امیدواریم در آینده نزدیک، یک سوم نیاز کشور را نیز تامین کند.

وی به ۲ قرارداد بزرگ و مهم شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در سال ۱۴۰۱ با وزارت آموزش و پرورش و کشور عراق اشاره کرد و افزود: یکی از این قرادادها که پس از سال ها به نتیجه رسید مربوط به وزارت آموزش و پرورش و بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان است.

وی در این باره گفت: بر اساس این قرارداد این شرکت موظف شد ۳۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز این وزارتخانه را تامین کند که این مهم با نگاه تامین کاغذ تحریر مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش برای چاپ کتب درسی آن هم با ظرفیت توان داخلی حائز اهمیت و در نوع خود بی سابقه است.

فروزان مهر همچنین به قراداد دوم این شرکت با عراق اشاره کرد و ادامه داد: انعقاد قرارداد با کشور عراق به ارزش ۱۲ میلیون یورو از دیگر اقدامات مهم شرکت چوب و کاغذ مازندران برای صادرات است که این امر باعث بهبود هرچه بیشتر در مسیر تولید و سودآوری خواهد بود.

سرپرست گروه توسعه ملی به وضعیت عملکردی و مالی شرکت چوب و کاغذ مازندران اشاره کرد و گفت: در ۵ ماه اخیر، تمامی شاخص های عملکردی شرکت اعم از تولید، فروش و سودآوری رشد بسیار خوبی داشته است و مطالبات کارگری نیز به روز تسویه شده و رضایتمندی تمامی کارگران و پرسنل این شرکت در بالاترین سطح خود قرار دارد.

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی نیاز به تامین نقدینگی و سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه دارد که در این صورت می توان ۱۵ هزار تن کاغذ تحریر مورد استفاده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز تامین کرد.