ظرفیت ۹۰ هزار تنی تولید کاغذ در صنایع چوب‌ و کاغذ مازندران

ایسنا/مازندران آئین رسمی راه اندازی مجدد خط pm۱ برای تولید کاغذ چاپ و تحریر در کارخانه چوب‌وکاغذ مازندران با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران امروز پنج شنبه ۳۰دی در آئین رسمی راه اندازی مجدد خط pm۱ جهت تولید کاغذ چاپ و تحریر با بیان اینکه حفظ اشتغال موجود، بهره وری و فعال شدن تولید کاغذ چاپ و تحریر در دستور کار قرار دارد اظهار کرد: ظرفیت تولید ۹۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر وجود دارد  که تحقق این میزان تولید مستلزم تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش و بازار فروش محصولات است.

امید نیک نژاد از تولید ۵۰۰ تن کاغذ ۷۵۰ گرمی خبر داد و افزود: نزدیک به یک میلیارد دلار امکانات و تجهیزات وجود دارد تا در راه تولید کشور مثمرثمر باشیم.

نیک نژاد گفت: فرهنگ به تعبیر رهبری همانند هوایی است که در آن تنفس می کنیم و تحقق این منویات نیازمند ترویج کتاب و کتابخوانی است و برای داشتن کتاب و تحقق کتابخوانی باید شرکت کاغذ، تولید داشته باشد.

وی با بیان اینکه تفکر حاکم بر دستگاه قوه قضائیه حمایت از تولید و جلوگیری از توفق خط تولید است، گفت: مظلوم ترین و بی پارتی ترین قشر، تولید کننده است و حمایت استاندار را برای پویایی تولید انتظار داریم.

مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران درباره استفاده از چوپ خارجی تاکید کرد: ضریب تبدیل چوپ خارجی برای ما قابل قبول تر است بنابراین اگر عوارض گمرک و مالیات برای تولید کاغذ در شرکت چوب و کاغذ برداشته شود کمک زیادی به حفظ خط تولید کاغذ چاپ و تحریر می کند.

نیک نژاد با بیان اینکه قیمت جهانی تولید کاغذ به ازای هر تن یک دلار است، اظهار کرد: دستگاه های اداری و اجرای که نیازمند کاغذ شرکت چوب و کاغذ مازندران هستند باید تا پایان آذرماه درخواست خود را می دادند چراکه اکنون ذخیره چوب تامین شد.

وی با بیان اینکه برای سال آینده تولید ۶۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در دستور کار است،‌ افزود: ۲۳۵میلیارد تومان هزینه نیاز برای تولید این میزان کاغذ داریم.

۱۱۵ واحد تولیدی از تملک بانک‌ها خارج شد

در بخش دیگری از این مراسم، حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران، از احیای واحدهای نیمه تعطیل یا تعطیل در استان خبر داد و افزود: ۱۸۵ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل در استان داشتیم که با همکاری رئیس کل دادگستری مازندران و دادستان مرکز استان تا الان ۱۱۵ واحد از تملک بانک ها خارج شده و به مدار تولید برگشتند.

وی با تاکید به استفاده از تولیدات شرکت چوب و کاغذ مازندران توسط ادارات، ادامه داد: ۴۰ واحد از این تعداد در حال رسیدگی هستند تا به خط تولید بازگردند.
این مسئول گفت: در سال گذشته هزار و ۶۷۰ هکتار زراعت چوب در استان انجام شد و  امسال نیز برای ۲هزار هکتار زراعت چوب هدف گذاری شده است.

خیریانپور با بیان اینکه از گلوگاه تا رامسر به طول ۳۸۰ کیلومتر درخت کاری در جاده ها را خواهیم داشت، افزود: برای تامین مواد اولیه صنایع سلولوزی، نئوپان و چوب و کاغذ استان پیشنهاد شد واردات چوب دارای پوست در دستور کار قرار گیرد و بندر امیرآباد فرصت مناسبی برای تحقق این واردات است.