صرفه جویی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ کاغذ با ارائه خدمات الکترونیکی در دادگستری اردبیل

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با اجرای طرح‌های مختلف و ارائه خدمات قضایی به صورت الکترونیکی در بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ کاغذ در دادگستری اردبیل صرفه‌جویی شده است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ناصر عتباتی عصر امروز در آیین رونمایی از نرم افزارهای خدمات الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اساسی و مهم دادگستری استان اردبیل ارائه خدمات به صورت الکترونیکی به مردم است و در این راستا با اجرای طرح‌های مختلف در بیش از 1 میلیون و 600 کاغذ در دادگستری اردبیل صرفه‌جویی شده است.

وی از ارائه 91 درصد از خدمات قضایی در استان اردبیل به صورت الکترونیکی خبرداد و افزود: در حال حاضر دستگاه کسایی استان اردبیل 91 درصد از خدمات خود را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌کند و این اصل مهم در کاهش مراجعات حضوری و صرفه جویی در استفاده از کاغذ نقش ویژه‌ای دارد.

عتباتی توسعه خدمات الکترونیک قضایی را ضروری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به نقش فناوری‌ها در جامعه باید به توسعه خدمات الکترونیکی در بخش‌های مختلف به اهتمام ویژه‌ای داده شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به نقش خدمات الکترونیکی در سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: با توجه به اینکه استفاده از خدمات الکترونیکی در ارائه خدمات در سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌تواند در کاهش تخلفات و اشتباهات موثر باشد  باید به این امر در سازمان نظام مهندسی ساختمان توجه جدی شود.

وی اظهار کرد: در برنامه احداث ساختمان در مناطق مختلف استان اردبیل باید مقررات و قوانین مربوط به مسائل ایمن سازی، بهداشتی و عملیاتی مبنای کار قرار گیرد و در این راستا مهندسان امانت دار هستند و باید در این خصوص باید اهتمام جدی داشته باشند.

عتباتی گفت: اگر مهندسان در حوزه نظارت فعالیت‌های خود را با دقت هرچه بیشتر انجام دهند بی‌شک در این بخش شاهد کاهش تخلفات و موجودی پرونده های قضایی خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر اجرای برنامه‌های کمیسیون ماده 100 شهری اردبیل قابل قبول نیست و انتظار داریم در این زمینه هرچه زودتر نسبت به عملیاتی سازی اقدامات لازم برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود.

سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور میلیارد تومان در اردبیل سرمایه گذاری می‌کند‌

‌ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: براساس تفاهم نامه صورت‌ گرفته سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور میلیارد تومان در اردبیل سرمایه گذاری می‌کند.

‌سید هاشمی ‌اظهار داشت: براساس تفاهم نامه صورت‌ گرفته سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور 200 میلیارد تومان در مناطق مختلف سطح استان اردبیل سرمایه گذاری می‌کند.

وی از فراهم سازی زمینه سرمایه گذاری سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان اردبیل خبر داد و افزود: امروز با حضور استاندار اردبیل مسئولان سازمان نظام مهندسی در خصوص بررسی ابعاد مختلف این طرح زمینه سرمایه گذاری سازمان نظام مهندسی ساختمان در مناطق مختلف استان اردبیل فراهم شد.

سیدهاشمی ارائه خدمات الکترونیکی به مردم را در اولویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل دانست و تصریح کرد: در 2 ماه آینده با توجه به طرح ها و برنامه‌هایی که در راستای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم در سازمان نظام مهندسی کشور انجام شده است با مراجعه حضوری به سازمان های نظام مهندسی ساختمان در کشور به 5 درصد کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با اشاره به همکاری شهرداری برای توسعه خدمات الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: در حال حاضر بیش از 70 درصد از خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان اردبیل به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که با همکاری شهرداری و شورای شهر این خدمات در آینده‌ای نزدیک توسعه خواهد یافت.

وی ارائه خدمات الکترونیکی از طریق نرم افزارها را در کاهش تخلفات بسیار موثر دانست و ادامه داد: ارائه خدمات الکترونیکی از طریق نرم افزارها در کاهش تخلفات بسیار موثر است و از این طریق مهندسان و کارشناسان مربوطه در سازمان نظام مهندسی ساختمان می توانند به صورت الکترونیکی اقدامات نظارتی خود را اجرایی سازند.