سرمایه گذاری در تولید گندم به عنوان کالای استراتژیک ملی لازم است

اراک- استاندار مرکزی بر لزوم سرمایه گذاری در تولید گندم به عنوان کالای استراتژیک ملی تاکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی های لازم برای جلوگیری از کاهش تولید این کالا تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر پنج شنبه در دهمین جلسه کارگروه آرد، نان و غلات استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: رتبه استان مرکزی در حوزه خرید گندم امسال به رتبه هشتم ارتقا یافته است با وجود اینکه سال گذشته دارای رتبه نهم و سال‌های قبل در رتبه‌های دوازدهم و سیزدهم قرار داشت.

وی ادامه داد: کسب رتبه هشتم استان مرکزی در حوزه خرید گندم نتیجه تلاش‌های کشاورزان و کاربران در حوزه‌های کشاورزی و توصیه‌های علمی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی است.

استاندار مرکزی افزود: برداشت گندم در سال‌های اخیر افزایش یافته و کیفیت ارقام و محصولات تولیدی بهتر از سال‌های گذشته است.

آقازاده بیان کرد: استان مرکزی از استان‌های دارای نرم پایین سن زدگی گندم بوده است.

به گفته وی گندم یک کالای استراتژیک با امنیت ملی است که با قوت مردم سر و کار دارد و باید بتوان زمینه صادرات آن را فراهم ساخت.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در سال‌های گذشته ظرفیت ذخیره سازی با میزان تولید هماهنگ نبوده است، عنوان کرد: امروز میزان ذخیره سازی گندم بیش از ۲ برابر تولید استان است و این برای سرمایه گذاران این حوزه خسارت است و باید تدبیری در این حوزه اندیشیده شود.

آقازاده گفت: امروز ذخیره نیاز ۲ سالانه استان به گندم در سیلوها پشتوانه مهم امنیت غذایی است و در زمینه این ماده خوراکی با مشکلی مواجه نیستیم و حتی می‌توان آن را به سایر استان‌ها صادر کرد.