سازمان جنگل ها به مطالبات صنایع چوب و کاغذ مازندران توجه کند

رئیس شورای کارگری صنایع چوب و کاغذ مازندران تاکید کرد که سازمان جنگل ها به مطالبات صنایع چوب و کاغذ مازندران توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، خشایار سالار روز پنجشنبه در حاشیه بازدید سرپرستان و روزنامه کار و کارگر سراسر کشور از صنایع چوب و کاغذ مازندران به طلب این کارخانه از سازمان جنگل ها اشاره کرد و رسانه ها خواست تا تحقق این مهم به صنایع چوب و کاغذ بزرگترین تولیدی خاورمیانه کمک کنند.

وی افزود: سال 96 طرح تنفس زود هنگام توسط وزیر وقت جهاد کشاورزی یک جانبه و یک طرفه با یک بخش نامه غیر قانونی سه سال زودتر از موعد مقرر اجرا شد. و صدمات جبران ناپذیری را به این قشر جامعه وارد کرد.

رئیس شورای کارگری صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: اجرای قانون طرح تنفس جنگل و عدم اجازه برداشت چوب های جنگلی توسط صنایع چوب و کاغذ،آن هم سه سال زودتر از موعد مقرر ، باعث شد تا اولین زنگ خطر برای این مجموعه بزرگ که یکی از حیاتی ترین مواد اولیه تولیدی اش چوب بود به صدا در آید.

وی افزود: این موضوع باعث شد تا 303 هزار متر از چوب جنگل برداشت نشود و با مشکل کمبود چوب مواجهه شویم، اگر این سازمان چوب صنوبر استان گیلان را در ازای بدهی پرداخت کند بخش مهمی از مشکلات این کارخانه تولیدی حل می شود.

سالار افزود: این کارخانه که در سال 1376 به مرحله بهره‌برداری رسید، هم اکنون میزان ظرفیت اسمی آن با دو خط تولید شامل 90 هزار تن چاپ کاغذ روزنامه و تحریر و 85 هزار تن کاغذ بسته بندی مجموعا 175 هزار تن است.

رئیس شورای کارگری صنایع چوب و کاغذ مازندران تاکید کرد: انتظار می‌رود رسانه ها کمک کنند تا مسئولان نگاه تخصصی‌تری نسبت به این مجموعه بزرگ ملی داشته باشند.

وی گفت: درصورت تامین مواد اولیه نیاز 100 درصد روزنامه و 80 درصد کتب درسی کشور در این کارخانه تولید می شود.