زراعت 40 هکتاري چوب در سوادکوه

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه از تفاهم نامه همکاری توسعه زراعت چوب در 40 هکتار اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان سوادکوه: حمیدرضا شهابیان از امضای تفاهم نامه توسعه زراعت چوب در 40 هکتار اراضی شهرستان سوادکوه خبر داد.

وی افزود: توسعه زراعت چوب به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های جهش تولید این شهرستان مصوب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه ادامه داد: برای تامین مواد اولیه واحدهای سلولزی، نئوپان و صنایع چوب و کاغذ استان و صیانت از جنگل و جلوگیری از خروج ارز از کشور برای واردات چوب و همچنین حفظ محیط زیست و حفظ خاک و اشتغال و درآمدزایی مردم ضرورت ایجاب می کند زراعت چوب در استان توسعه یابد.

وی تصریح کرد: همسو با اجرای قانون پنج ساله ششم توسعه و نیز طرح توقف بهره برداری از جنگل های شمال، دولت مکلف شد به منظور اشتغالزایی، تامین چوب صنایع چوبی و حفظ جنگل ها، طرح زراعت چوب را اجرا کند و بر این اساس سهم استان مازندران برابر دستورالعمل اجرای طرح، چهار هزار و 500 هکتار است که از این میزان، تفاهم نامه 40 هکتار آن در شهرستان سوادکوه امضا شد.

حمیدرضا شهابیان خاطرنشان کرد: اهمیت این طرح پس از محدودیت‌های بهره برداری چوب از جنگل‌های شمال کشور در قالب طرح تنفس جنگل با هدف تامین نیاز چوب صنایع داخلی، یکی از اساسی‌ترین موارد پیش شرط اجرای این طرح در یک دوره 10 ساله است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه در پایان گفت: با توجه به زمان مناسب برای کاشت نهال در این ایام، از متقاضیان این طرح خواست با مراجعه به دبیرخانه این طرح (جهادکشاورزی شهرستان) یا منابع طبیعی نسبت به کاشت نهال اقدام کنند