رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ خواستار ورود تعزیرات به بازار شد

احمد شریفان با انتقاد از افزایش قیمت‌های بدون دلیل برخی کالاها در بازار کاغذ، خواستار ورود تعزیرات و نهادهای نظارتی به بازار شد.

«احمد شریفان»، رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، با اشاره به وضعیت بازار کاغذ از کارشکنی برخی فروشندگان در بالا بردن قیمت‌ها خبر داد و گفت: انتظار این است که نهادهای نظارتی همچون تعزیرات نسبت به این اقدام فروشندگان واکنش نشان دهند و برخورد جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی از تجار از ماه‌ها پیش با دلار نیمایی کاغذ وارد کردند و حالا پس از چندین ماه کاغذ را با قیمت روز وارد بازار کرده‌اند‌؛ بنابراین چند وقتی است که قیمت‌ها در بازار با افزایش روبرو بوده است.

شریفان با اشاره به جنگ روانی در بازار کاغذ گفت:‌ افزایش نرخ ارز،‌ بحث‌های سیاسی‌، برجام و… از جمله اموری است که در سال‌های اخیر موجب شده قیمت‌ها در بازار کاغذ با حباب همراه باشند. اکنون نیز به نظر من قیمت‌ها غیر واقعی است.

وی ادامه داد: من تعجب می‌کنم چرا دستگاه‌های نظارتی ماجرا را رها کرده‌اند‌، چرا برخوردی با گران‌فروشی در بازار کاغذ نمی‌کنند‌؟ اکنون بدون هیچ دلیلی کاغذ A4 از 76 هزار تومان به 87 هزار تومان رسیده است! آیا جنس جدید با قیمت افزایشی وارد کرده‌اند؟ یا همان کاغذهای انباری است؟ چرا بدون هیچ دلیلی کالا را گران کرده‌اند؟

وی با اشاره به کاهش جدی واردات کاغذ گفت: اکنون اصلاً رغبتی برای واردات نیست‌. کاغذ جدید هم وارد نشده است. از سوی دیگر انبارها نیز مملو از کاغذ است، تنها ایراد این است که برخی کالاها بدون دلیل گران شده‌اند.

شریفان خرید و فروش در بازار را نسبتاً مناسب ارزیابی و اضافه کرد: مدارس با وجود نیمه‌تعطیلی خریدار کاغذ هستند،‌ با وجود ریسک بازار، سررسید همچنان تولید می‌شود‌؛ بنابراین خرید و فروش انجام می‌شود.