خبرهای خوبی درباره کاغذ مصرفی ناشران داریم

وزیر ارشاد درباره کاغذ مصرفی ناشران کشور گفت: در این‌باره اقداماتی داشتیم و پیش‌خریدهای لازم را انجام دادیم. می‌توان گفت در این‌زمینه خبرهای خوبی در راه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز صبح شنبه ۹ بهمن در حاشیه بازدید از ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: نمایشگاه مجازی کتاب باعث شد بحث عدالت فرهنگی و دسترسی همه به کتاب در کشور به نحوی مساوی تأمین شود. امروز مردان و زنان و کودکان و نوجوانان ما در اقصی نقاط کشور می‌توانند از ناشران استان‌های دیگر کتاب بخرند. این، اتفاق خوبی است که مشکل استان‌های محروم کشور که مشکل دسترسی به کتاب داشتند، حل شده و بیش از دوهزار نفر در روستاهایی که آدرس و پلاکی نداشتند و نشانی‌شان زنگ در خانه‌شان است، توانستند بسته خرید کتاب خود را دریافت کنند.

وی افزود: تلاش داریم این‌محموله‌های پستی کتاب به‌طور رایگان به دست مخاطبان برسد. ما پس از کرونا هم تجربه خوب نمایشگاه مجازی کتاب را رها نمی‌کنیم و در کنار فعالیت‌های دیگر، آن را گسترش می‌دهیم. با توجه به استقبالی هم که از این‌دوره شد، تصمیم دوستان در دبیرخانه نمایشگاه بر این شد که یک‌روز تمدید شود تا کسانی که موفق به خرید از نمایشگاه و استفاده از سامانه آن نشدند، بتوانند کتاب‌های مورد نظر خود را تهیه کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این‌سوال که برگزاری این نمایشگاه چقدر می‌تواند در تحول صنعت نشر تاثیر داشته باشد، گفت: ما عدالت فرهنگی را به عنوان یکی از شعارهای حوزه دولت اعلام کردیم تا دسترسی همگانی به محصولات فرهنگی را فراهم کنیم. دسترسی به کتاب هم کار مهمی است و در فرایند دقیقی که جلو می‌بریم می‌خواهیم مردم به کتاب دسترسی داشته باشند. سایر تولیدات فرهنگی مثل جشنواره فیلم فجر هم همین‌وضعیت را خواهند داشت.

اسماعیلی درباره مساله تهیه کاغذ مصرفی برای ناشران به خبرنگاران گفت: در این‌باره اقداماتی داشتیم و پیش‌خریدهای لازم را انجام دادیم که تولیدکنندگان بتوانند نشر داخلی را توسعه دهند. می‌توان گفت در این‌زمینه خبرهای خوبی در راه است.

وی درباره برگزاری نمایشگاه فیزیکی و حضور کتاب تهران هم گفت: تلاش داریم طبق برنامه‌ها این‌رویداد را در اردیبهشت برگزار کنیم و تنها نگرانی موجود وضعیت کروناست که باید درباره آن با ستاد ملی مبارزه با کرونا رایزنی کنیم.

وزیر ارشاد درباره تغییرات احتمالی کرونا در برنامه جشنواره فیلم فجر گفت: از ابتدا به گونه‌ای پیش‌بینی کرده بودیم که با کمترین تأثیرپذیری از شرایط جدید، بتوان این جشنواره را برگزار کرد. پیش‌بینی ما درباره سالن‌ها، ۵۰ درصد ظرفیت بود و امروز صبح هم در ستاد ملی کرونا به آن اشاره و قرار شد علی‌رغم شرایط، به صورت حداقلی نمایشگاه‌های فرهنگی را برگزاری کنیم.