تیغ کند نظارت در بازار گلستان/ 50 پرونده احتکار تشکیل شد

حسین نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: تیغ نظارت در بازار کند است که می‌طلبد همکاری همه جانبه دستگاه‌های نظارتی در این زمینه وجود داشته باشد در این راستا جلسه مستقل توجیهی با دستگاه‌های نظارتی مرتبط برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه همه ضابطین دادگستری به عنوان ضابط تعزیرات حکومتی هستند، تصریح کرد: همه ضابطان ملزم به اجرای دستورات شعب تعزیرات هستند.

* در برخی حوزه‌های نظارتی، ملاحظه‌کاری وجود دارد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان با ابراز گلایه از اینکه در برخی حوزه‌های نظارتی، ملاحظه‌کاری وجود دارد، افزود: ما وظیفه داریم به تولید و سرمایه‌گذار مخصوصا در اوضاع کنونی توجه ویژه داشته باشیم، بین تولیدکننده و متخلف باید فرق قائل شویم.

نجف‌زاده بیان کرد: متاسفانه برخی افراد در استان از عنوان زیبنده تولیدکننده، سوءاستفاده می‌کنند و تخلفات زیادی به این بهانه انجام می‌دهند، باید ملاحظه‌کاری در این حوزه به حداقل برسد و اعمال قانون به صورت قاطعانه انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه سعی کردیم ملاحظات غیراصولی را باوجود فشارهایی که بوده، کنار بگذاریم، گفت: در حوزه نظارت نباید قاطعیت را از دست بدهیم، دادستانی، امام جمعه، اطلاعات، سپاه و دستگاه‌های نظارتی باید با قوت و قدرت نسبت به نظارت تاکید کنند و از این اتفاق حمایت لازم را داشته باشند.

* حمایت تعزیرات از بازرسان قاطع و جدی است/ خروج گندم بدون مجوز غله و جهاد ممنوع

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان افزود: هر تصمیم اقتصادی که در استان گرفته می‌شود نظر تعزیرات حکومتی به عنوان حقوق مصرف‌کننده دیده می‌شود.

نجف‌زاده با تاکید بر اینکه بازرسان صمت و اتاق اصناف در خط مبارزه با تخلفات هستند، ابراز کرد: اقدامات قابل تحسین با روحیه بسیجی از بازرسان شاهد هستیم، جامعه بازرسان بداند که حمایت تعزیرات از آنها قاطع و جدی است و از اقدامات آنها حمایت می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه خروج گندم از استان بدون مجوز غله و جهاد کشاورزی ممنوع است، گفت: اگر گندم به صورت بذری باشد مجوز خروج آن باید از جهاد کشاورزی گرفته شود و اگر گندم خوراکی باشد باید غله مجوز آن را صادر کند، ما تاکید داریم گندم خام از استان خارج نشود یا باید تبدیل به آرد و یا سایر محصولات شود تا اشتغالزایی در استان تقویت شود.

*تشکیل 50 پرونده گرانفروشی و احتکار روغن نباتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان با اشاره به نظارت بر کیفیت آرد و نان در استان ابراز کرد: در این زمینه پرونده‌های متعددی تشکیل شد، ۸۵ مورد تخلفات آرد و نان را از ابتدای امسال تاکنون داشتیم، تخلفاتی در زمینه مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز اعلام شد.

به گفته نجف‌زاده؛ نزدیک به ۵۰ پرونده تخلف در زمینه گرانفروشی و احتکار روغن نباتی در استان تشکیل شده است، آمار ۵۰ فقره پرونده احتکار از ابتدای امسال تاکنون به ارزش ۱۲ میلیارد و ۲۵۲ میلیون و ۱۵ هزار و ۷۳۷ ریال بوده است.

وی در خصوص نظارت بر بازار مرغ استان گلستان گفت: نزدیک به ۱۵ درصد مرغ کشور در استان گلستان تولید می‌شود نیاز روزانه استان ۵۰ الی ۶۰ تن است که حدود ۲۰ درصد تولید استان را شامل می‌شود مابقی تولید مرغ حدود ۸۰ درصد به خارج از استان گلستان صادر می‌شود.

*کشف انبار نهاده‌های دامی با همکاری اطلاعات سپاه/ جریمه چند 10 میلیارد تومانی برای دادن تذکر

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان ادامه داد: به ۱۵ استان گوشت مرغ و آلایش مرغ ارسال می‌شود استان گلستان به عنوان اصلی‌ترین تامین‌کننده مرغ تهران به شمار می‌رود، لذا بحث تامین نهاده در استان داغ است، در خوشبینانه‌ترین حالت ۷۰ درصد و در بدبینانه‌ترین حالت ۵۴ درصد نهاده‌های یارانه‌ای فقط در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: کنجاله سویا در استان با احتساب کرایه ۲ هزار و ۹۵۰ تومان است که در بازار آزاد کیلویی حدود ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد، از طریق اطلاعات سپاه چندین انبار بزرگ نهاده‌های دامی احتکار شده؛ کشف شد و احکام بازدارنده در این حوزه صادر شد و در یک تخلف حکم چند ده میلیارد تومانی صادر شد که تذکر جدی برای متخلفان بود.