تولید کاغذ تحریر در مازندران به ۶۰ هزار تن می‌رسد

نیک نژاد، مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه برای تامین کاغذ چاپ و تحریر آمادگی داریم، گفت: میزان تولید سال آینده به ۶۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

امید نیک نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وابستگی ۶۵ درصدی کاغذ چاپ و تحریر به خارج از کشور اظهار داشت: برای رقابت در بازار‌های خارجی و بین المللی نیازمند حمایت دولت و مجلس هستیم.
وی خواستار حذف عوارض و مالیات از واردات چوب خارجی برای تولید کاغذ چاپ و تحریر شد و گفت: دولت با حمایت از صنایع کاغذ سازی می‌تواند به رونق تولید کمک کند.
وی به برنامه‌های توسعه در صنایع چوب و کاغذ استان اشاره و اضافه کرد: برای سال آینده باید تولید کاغذ چاپ و تحریر را به ۶۰ هزار تن برسانیم و این میزان در دو سال آینده به ۸۰ هزار تن خواهد رسید.
نیک نژاد با عنوان اینکه نیازمند سرمایه زیادی برای خرید و تامین مواد اولیه هستیم، اظهار داشت: برای تامین کاغذ دستگاه‌ها آمادگی داریم و مشکلی وجود ندارد.
مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران افزایش هزینه‌های آب و برق و انرژی را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی، هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد.
وی ادامه داد: هزینه انرژی این مجموعه از ۱۴ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان در حال حاضر رسید که رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

/بازار