تصفیه هوا با اتوبوس

زیست آنلاین: میزان انتشار اکسید نیتروژن از اتوبوس Bluestar، که به طور آزمایشی در ساوتهمپتون استفاده می شود کمتر از یک خودروی دیزلی است.

به گزارش زیست آنلاین، قرار است اتوبوس هایی با فیلتر هوا که در هنگام کار، خیابان های شهر را از آلاینده ها پاکسازی می کنند، پس از آزمایش موفق آمیز، در شش منطقه از انگلیس استفاده شوند.

این اتوبوس که از سال 2018 به صورت آزمایشی در ساوتهمپتون استفاده می شود، بر روی سقف خود فیلترهایی دارد که هوا با سرعت یک متر مکعب بر ثانیه وارد آن شده و ذرات بسیار ریز آلودگی را فیلتر می کند.

پیش بینی می شود اتوبوس های یک طبقه از تابستان امسال در برایتون، منچستر، نیوکاسل، آکسفورد، پلیموت و کراولی شروع به کار کنند. پنج اتوبوس دیگر نیز در ساوتهمپتون به ناوگان حمل و نقل اضافه خواهد شد.

طبق آزمایشاتی که انجام شده است، این اتوبوس تقریباً 65 گرم آلاینده را از هوا حذف و 3.2 میلیون متر مکعب از هوای شهر را تمیز کرد.

مسئولان تولید کننده این سیستم می گویند عملکرد آن فراتر از انتظارات بود و امیدوارند که بتوانند برای گسترش آن بودجه ای در اختیار بگیرند. این طرح آزمایشی۱۰۰ هزار پوند هزینه داشته است و برای تبدیل هر اتوبوس در حدود ۲۰ هزار پوند مورد نیاز است.

آن ها معتقدند این سیستم بخشی از راه حل آلودگی هوا است که می تواند به سیستم حمل و نقل عمومی نیز کمک کند.

منبع: theguardian