تأمین کاغذ قم در دستور کار وزارت ارشاد/۵ میلیارد برای تالار مرکزی

قم- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تأمین کاغذ موردنیاز قم در دستور کار وزارت ارشاد است، از اختصاص ۵ میلیارد تومان برای تالار مرکزی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی اسماعیلی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان قم به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، تصریح کرد: در قم مساله تأمین کاغذ بسیار مهم است و مراجع بر این موضوع تاکید دارند چرا که قم شهر فرهنگی است و در این زمینه انجام اقدام‌های لازم در دستور کار است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین رابطه تفاهم نامه‌هایی با مرکز مدیریت حوزه‌های علیمه و سایر مؤسسات فرهنگی استان منعقد خواهد کرد.

وی افزود: تکیه‌گاه دولت انقلابی، حوزه‌های علمیه برآمده از جریانات انقلابی در قم است و این استان جایگاه ویژه‌ای در حوزه مسائل فرهنگی دارد.

پنج میلیارد تومان به تالار مرکزی شهر قم اختصاص یافت

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز در جمع مردم شهر قنوات این استان حضور پیدا کردم، مهمترین خواسته مردم منطقه آن تبدیل شدن به شهرستان بود که استعدادهایش را دارد و این مساله مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی بیان داشت: همچنین در منطقه پردیسان حضور پیدا کردم و از نزدیک با مردم ساکن در آن گفت و گو کردم، این منطقه مشکلاتی دارد که عمده آن در تفاهم نامه میان وزارت راه و شهرسازی و شهرداری قابل حل است.

وی افزود: امروز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مصلای پردیسان اختصاص یافت، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در راستای تأمین زمین برای عرصه فرهنگ و هنر درنظر گرفته شد، پنج میلیارد تومان به تالار مرکزی شهر قم اختصاص یافت و ۱۵ میلیارد تومان نیز برای کتابخانه مرکزی قم درنظر گرفته شد، همچنین اعتباراتی برای مجتمع امام خمینی (ره) قم لحاظ شد.

تأمین زمین برای ساخت مسکن فعالان عرصه فرهنگ و هنر

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به دیدارهای روز جاری با اهالی فرهنگ و هنر استان ادامه داد: قرار شد از محل زمین‌هایی که در منطقه پردیسان در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم است به‌منظور ساخت مسکن برای فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان استفاده شود.

بنابراین گزارش، بازدید از کتابخانه مرکزی، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، حضور در شهر قنوات به عنوان نماینده معین دولت مردمی، بازدید ازچاپخانه قرآن کریم، تالار مرکزی شهر، موزه دفاع مقدس و… از جمله برنامه سفر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان قم است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم دیروز وارد قم شد.

وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند و در برنامه‌های مختلفی همچون بازدید از طرح‌های عمرانی حضور یافتند.