برنامه دولت ایجاد اقتصاد رقابتی جهت تعدیل قیمت‌هاست

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مهمترین خبر خوب اقتصادی دولت این است که اقتصاد، یک اقتصاد رقابتی شود تا در پی آن قیمت‌ها خود به خود تعدیل شود.

به گزارش بازار، سیدصولت مرتضوی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب در مصلای تهران در پاسخ به یک پرسش که دولت از تولید چه کتاب‌هایی حمایت می‌کند؟. گفت: از کتاب‌هایی که مورد نیاز جامعه باشد، مشکلات جامعه را برطرف کند و به فرهنگ و اقتصاد جامعه کمک کند و از آسیب‌های اجتماعی بکاهد.

وی درباره برنامه دولت برای رفع مشکل کاغذ هم توضیح داد که وزیر فرهنگ و ارشاد نوید داد از ارز ترجیحی برای واردات کاغذ استفاده می‌شود و برنامه‌های دولت این است که نخست تولید کاغذ را در کشور توسعه دهد و از هر سرمایه‌گذاری که در این زمینه امکان افزایش تولید داشته باشد حمایت می‌کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور درباره خبر خوب اقتصادی گفت: مهمترین خبر خوب اقتصادی دولت بنا بر این است که اقتصاد، یک اقتصاد رقابتی شود تا در پی آن قیمت‌ها خود به خود تعدیل شود. معتقدیم که وقتی انحصارها شکسته شود قدرت سرمایه‌گذاری و بهره وری در تولید افزایش می‌یابد. وقتی قدرت سرمایه‌گذاری و بهره‌وری افزایش یابد کمیت و کیفیت هم ارتقا می‌یابد و در نهایت قیمت‌ها تعدیل می‌شود.

مرتضوی درپاسخ به سوالی درباره حمایت دولت از مشاغل مهارت محور کم سرمایه گفت: آموزش مهارت‌ها به ویژه مهارت‌های دانش‌بنیان و اشتغال محور یکی از علت‌های اجتناب ناپذیر امروز است که دولت با کمک دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و صاحبان علم همواره در حوزه‌های مختلف برنامه ریزی دارد تا مشاغل اشتغال محور و دانش پایه را توسعه دهد.

وی درباره اینکه آیا نیازهای متون کتاب درسی پاسخگوی نیازهای آینده دانش‌آموزان هست؟. گفت: ضروت دارد تا کتاب‌ها به روز شوند. کتاب‌ها هم از حیث محتوا و علمی نیاز به اصلاح دارند و هم از حیث شکل باید جذاب باشند و دولت برای اصلاح ساختار به ویژه متون درسی قاطعانه به آموزش و پرورش کمک می‌کند.