بررسی ۱۵ درخواست واردات کاغذ مطبوعات

تهران- ایرنا- نخستین جلسه کارگروه تأمین کاغذ مطبوعات عصر روز یکشنبه به ریاست معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو در محل این معاونت برگزار و ۱۵ درخواست واردات کاغذ بررسی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیرو اطلاعیه این معاونت در تاریخ ۲ تیرماه ۱۴۰۰ که طی آن از شرکت‌های معتبر وارد کننده‌ کاغذ خواسته شده بود درخواست خود را به‌همراه پروفرمای واردات کاغذ و سوابق مالی و حقوقی به این معاونت ارسال کنند، پاکت‌های ارسالی ۱۶ شرکت معتبر که در دبیرخانه معاونت مطبوعاتی ثبت شده بود، در حضور اعضای حاضر در جلسه امروز کارگروه، مفتوح و ۱۵ درخواست واردات کاغذ مورد بررسی قرار گرفت. بررسی یکی از درخواست‌ها به‌علت اینکه پس از موعد مقرر واصل شده بود از دستور جلسه خارج شد.

این جلسه به ریاست محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و نمایندگان دیگر دستگاه‌های عضو ازجمله گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد.

قرار است جلسه آتی کارگروه نیز، برای بررسی جزئیات و رفع نواقص احتمالی در روز ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰برگزار شود.

کارگروه تأمین کاغذ مطبوعات در راستای سیاست دولت مبنی بر حمایت از واردات کاغذ مورد نیاز مطبوعات کشور در سال ۱۴۰۰ تشکیل شد و قرار است هماهنگی‌ها و تصمیمات لازم برای واردات ۵ هزار تن کاغذ تحریر و ۲۵ هزار تن کاغذ روزنامه در این کارگروه صورت گیرد.