باید در تولید کاغذ به خودکفایی برسیم

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها طوری انجام شود که در تولید کاغذ به خودکفایی برسیم.

به گزارش خبرگزاری موج، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در روز‌های آینده محموله‌های جدید کاغذ با ارز مناسب که با تلاش و همت رئیس جمهور صورت گرفته وارد شده و مشکل کاغذ در حوزه مطبوعات و بازار نشر در کوتاه مدت حل می‌شود، اما باید در بلند مدت به خودکفایی برسیم.

اسماعیلی می گوید: تلاش خواهیم کرد با همکاری تمام نهاد‌های استانی، از سال‌های آینده مراسمی در شان و منزلت حضرت قیدار نبی (ع) برگزار کنیم.

او گفت: این پیامبر بزرگوار از نسل ابراهیم خلیل الله است و حتماً باید به نسل جوان و مردم بیشتر شناسانده شود و این کار را از طریق برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری آغاز خواهیم کرد.

اسماعیلی می گوید: در هفته‌های آینده موضوع بزرگداشت شیخ اشراق سهروردی را خواهیم داشت و ستادی برای این کار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده که رویداد‌های شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی برای آن دیده شده است.

او گفت: با کار‌های شروع شده در قیدار، در خصوص بزرگداشت مشاهیر این شهرستان امیدوار هستیم در آینده نزدیک قیدار تبدیل به یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری و زیارتی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: ما در آسیب‌های اجتماعی کار مهمی از سال گذشته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت متمرکز با همکاری دستگاه‌های دیگر و وزارت کشور شروع کرده‌ایم و معتقد هستیم بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی را با رویکرد‌های فرهنگی و هنری می‌توانیم درمان کنیم.

او در خصوص بازدید از مناطق حاشیه‌ای تهران و شهر‌های بزرگ گفت: بنای ما این است که در مقابله با آسیب‌های اجتماعی با اتکا به ظرفیت‌های دینی، مذهبی، فرهنگی، هنری بتوانیم گام‌های مهمی برداریم.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: شاید در خارج از این منطقه، مردم کمتری در کشورمان با این افتخار بزرگ آشنا باشند، ولی باید پس از این این ظرفیت را بیشتر به مردم معرفی کنیم.

به گفته اسماعیلی، اینکه در ۱۰۰ سال اخیر تمام همت جریان غرب زده در کشور ما این بود که با یک تاریخ سازی جعلی و غیر واقعی و یک باستان‌ستائی یک هویت ملی را در مقابل هویت اسلامی قرار دهند، و ریشه این کم توجهی در این نکته است که در قرن اخیر همه تلاش‌های جریان فکری غرب‌زده این بود که مردم را از هویت دینی خود دور کنند، تاریخ سازی می‌کردند، شخصیت‌هایی که در تاریخ نبودند به عنوان اسطوره‌های ملی برای ایرانیان معرفی می‌کردند، این یک کار سازماندهی شده بود.

اسماعیلی گفت: این یک امر عادی نبوده و کسانی که در حوزه مطالعات تاریخی هستند به این موضوع اشراف دارند که یک حرکت علمی جهت‌دار برای اینکه کشور‌هایی نظیر کشور ما را از هویت تاریخی خود دور کنند، سازماندهی شده است.

او می گوید: چقدر تلاش کردند در مقابل امام الرضا (ع) در طول سالیان مختلف نماد‌های دیگری را در کشور ما برپا کنند، اما موفق نشدند چرا که عشق و علاقه‌ای که مردم نسبت به اهل بیت (ع) داشتند اجازه نداد این اتفاق رخ دهد و در نهایت فردی از همان خاندان، یعنی امام راحل (ره) با اتکا به هویت دینی و مذهبی و تاریخی ایرانی‌ها، بساط دودمان پادشاهی را در این کشور جمع کرد.

این مقام مسئول گفت: اینکه امروز پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی بر ما تکلیف است که همه نماد‌های هویت ساز خود را که برخی از آن‌ها با دسیسه بدخواهان مردم ایران و دسیسه جریان‌های وابسته تلاش برای فراموشی‌شان شده را احیا کنیم.