باید از چوب و کاغذ حمایت کنیم تا به مرز تولید 100 هزار تن کاغذ برسیم

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز روز بزرگی است و من از همه مدیران، کارگران و کارمندان این مجموعه تشکر می‌کنم که تلاش کردید و این مجموعه را به تولید کاغذ تحریر بازگرداندید.

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، یاسر احمدوند در مراسم آغاز تولید کاغذ چاپ و تحریر ویژه کتب درسی دانش‌آموزان کشور که با حضور مدیران ملی و استانی برگزار شد، اظهار داشت: ما در مفاهیم دینی چیزی داریم به نام برکت که با سود تفاوت دارد و اساساً برکت یک ظرفیت الهی است که به مال و سود آن اضافه می‌شود و من باور دارم جهت و مسیری که چوب و کاغذ مازندران در پیش گرفته است، استقلال کشور و هدفش توانمند ساختن تولید کشور است و به همین دلیل مسیری است که برکت به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: دو اصل تولید با کیفیت و کاهش قیمت تمام‌شده به نفع مصرف‌کننده نباید از کانون توجه مدیران کارخانه خارج شود ضمن اینکه تعهد تحویل در زمان مقرر باید نیز مورد توجه باشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنم عبارت این کتاب با کاغذ تولید داخلی در شرکت چوب و کاغذ مازندران تولید شد در کتب درسی درج شود که هم نشان‌دهنده عزت ملی و هم قدردانی از تلاش کارگران و کارمندان این مجموعه است.

وی بیان داشت: برابر سخن رهبر معظم انقلاب، ما در جنگ اقتصادی هستیم و تولید هم دفاع ملی است و همه باید از مجموعه‌های تولیدی بزرگی چون چوب و کاغذ مازندران حمایت کنیم تا به مرز تولید 100 هزار تن کاغذ برسیم.

ما در زمینه حمایت از تولید داخلی باید خطرپذیری کنیم

معاون وزیر آموزش و پرورش کشور نیز در این مراسم گفت: اولین باری که تأمین چاپ کاغذ در چوب و کاغذ مازندران طرح شد من محاسبه قیمت نکردم و نگفتم که اگر وارد کنیم چه اندازه خواهد شد و اتفاقاً با نهایت افتخار استقبال کردیم و قرارداد بستیم چون این مهمترین تعبیر «ما می‌توانیم» و بهترین کار برای تزریق امید در جامعه است.

حجت‌الاسلام علی لطیفی تصریح کرد: ما در زمینه تولید داخلی باید خطرپذیری کنیم به‌رغم اینکه برای ما رسیدن به موقع کاغذ بسیار مهم است و کتاب‌های درسی فرزندان ما باید به‌موقع چاپ شود و در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

وی خطاب به کارگران و کارکنان مجموعه چوب و کاغذ مازندران گفت: قرار داد 30 هزار تن امسال برای سال آتی در سال آینده حتماً افزایش خواهد داشت و ما هم از افزایش ظرفیت حمایت می‌کنیم.

مازندران رتبه اول تولید را در حوزه مواذ غذایی دارد

سید محمود حسینی‌پور نیز در این مراسم گفت: خدا قوت به کارگران و مدیران مجموعه و خیرمقدم مقدم به مهمانان، معاونان وزارتی، نمایندگان و مدیران استانی.

استاندار مازندران ادامه داد:  استان ما ۱۲ درصد سبد غذایی کشور و بیش از ۱۵ محصول و رتبه اول تولید را در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استان بعد از انقلاب در حوزه‌های مختلفی نقش‌آفرینی کرد و در دوران دفاع مقدس هم با لشگر ۲۵ کربلا و پس از جنگ تحمیلی نیز در تولید و خودکفایی در برخی اقلام گام برداشت.

استاندار مازندران گفت: استان در لبیک به ندای رهبری و ریاست‌جمهوری به حرکت درآمد و مجموعه چوب و کاغذ مازندران با حمایت دولت جدید، در تامین خودکفایی در تولید کاغذ  گام برداشت و امروز به هاب تولید و حتی صادرات کاغذ در کشور تبدیل شد و امروز گزارشی که مدیرعامل شرکت دادند حکایت از این دارد که پیام رئیس‌جمهوری در این مجموعه جدی گرفته شد.

نماینده عالی دولت گفت: اگر امروز ما شاهد هستیم حدود ۷۰ درصد کاغذ کتاب‌های درسی کشور در این مجموعه تولید می‌شود باید امیدوار باشیم تا سال آینده این رقم به صد در صد برسد.

استاندار مازندران ضمن تجلیل از خدمات مدیر عامل چوب و کاغذ مازندران در تولید کالایی ایرانی به مافیای کاغذ اشاره کرد و گفت: در خودکفایی کاغذ چاپ و تحریر اجاره ندادند تولید در داخل شکل بگیرد و برنامه دولت سیزدهم این است که دست این مافیا کوتاه شود و تولید تا جایی ادامه یابد که نیازی به واردات نداشته باشیم.

وی گفت: از همت شما قدردانی می‌کنم برای اینکه این افتخار را برای کشور و استان‌مان کسب کردید ما هم در ستاد تسهیل مجوز واردات چوب را گرفتیم اما سیاست‌گذاری‌ اصلی ما این است که تولید و زراعت چوب در داخل استان را تقویت شود.

اقدام آموزش و پرورش در عقد قرارداد با چوب و کاغذ مازندران اقدامی ارزشمند و انقلابی بود.

اگر اراده مدیران معطوف به اراده کارگران در بخش تولید بشود، حتما موفقیت‌ها و دستاوردهای بسیاری حاصل میشود .