انبار کاغذ‌های بازیافتی در دوکوهک در محاصره شعله‌های آتش/حریق خاموش شد

آتش سوزی سوله انبار کاغذ‌های بازیافتی در دو کوهک با عملیات نفسگیر آتش نشانان مهار و خاموش شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: در پی آتش سوزی یک سوله پر از کاغذ‌های بازیافتی، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بعد از ظهر امروز به سرعت نیرو‌های عملیات ایستگاه‌های ۸، ۲۰، ۴، ۱۵ و ۵ را به همراه تانکر‌های آبرسان و خودرو‌های تنفسی را به محل حادثه در دوکوهک اعزام کرد.

او ادامه داد: در هنگام رسیدن نیرو‌های عملیات به محل حادثه یک سوله به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع، مشاهده شد که کاملا شعله ور شده و آتش و دود زیادی از فاصله دور دیده می‌شد و با بررسی‌های اولیه معلوم شد، این سوله محل نگهداری و انبار مقدار زیادی کاغذ‌های بازیافتی بود.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: شعله‌های آتش به حدی وسعت پیدا کرده بود که به دیواره‌ها و سقف سوله نیز سرایت کرده و به شدت در حال گسترش بود.

 

او تصریح کرد: با توجه به قابل اشتعال بودن مواد داخل سوله، آتش نشانان به سرعت عملیات خود را با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و چندین رشته لوله آبدهی از ۴ نقطه آغاز کردند و همزمان با خاموش کردن شعله‌های آتش، اولویت عملیات را جلوگیری از گسترش آتش سوزی به مکان‌های همجوار، قرار دادند.

قانع اضافه کرد: آتش نشانان با تلاش خود موفق شدند در یک عملیات نفسگیر و همه جانبه، آتش سوزی را مهار و از گسترش آتش و سرایت آن به اطراف جلوگیری کنند.

 

او گفت: نیرو‌های آتش نشانی پس از مهار کامل آتش، همزمان با زیر و رو کردن بسته‌های کاغذ، با پاشیدن آب، به لکه گیری آتش‌های پنهان در میان این کاغذ‌ها مشغول شدند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: در این حادثه به هیچ یک از کارگران شاغل در سوله و شهروندان آسیبی وارد نشد و در این عملیات، آتش نشانان پس از لکه گیری و اطمینان از خاموش شدن کامل آتش سوزی به ماموریت خود پایان دادند.