الیزابت وارن از طرح عدالت زیست محیطی خود پرده برداشت

زیست آنلاین: کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا، سناتور الیزبات وارن، روز گذشته جزئیات یک برنامه عدالت محور زیست محیطی با هدف تقویت و محافظت از جوامع آسیب پذیر در خط مقدم بحران های آب و هوایی را اعلام کرد.

به گزارش زیست آنلاین، وارن گفت بحران بی عدالتی زیست محیطی ما نتیجه ده ها سال تبعیض و نژاد پرستی زیست محیطی در جوامعی است  که به مدت طولانی مورد غفلت واقع شده اند.
این کاندید دموکرات ماساچوست یک سوم سرمایه گذاری پیشنهادی خود برای تغییرات اقلیم را به جوامع آسیب پذیرتر هدایت خواهد کرد که مبلغ آن در یک دهه آینده حداقل 1 تریلیون دلار است.
این صحبت ها بینش جدیدی در مورد چگونگی استفاده او از قدرت های ریاست جمهوری برای هماهنگی آنچه فعالان اقلیم اغلب انتقال عادلانه به سمت اقتصاد انرژی سبز می نامند، ارائه می دهد.
در ضمن پوشش طیف گسترده ای از مسائل مربوط به سیاست، این برنامه در درجه اول بر روی اولویت بندی محلات، شهرها و کل مناطق با جمعیت زیاد اقلیت ها تمرکز می کند که بسیاری از آنها هنوز هم از اثرات سیاست های نژادپرستی مانند رنج می برند که اغلب به خانواده های رنگین پوست آسیب وارد می کند.
وی اعلام کرد که اگر به ریاست جمهوری برسد تمام آژانس های فدرال موظف خواهند بود تا تاثیرات اقلیمی را در فرایندهای صدور مجوز و ایجاد مقررات جدید در نظر بگیرند. همچنین عدالت زیست محیطی را در سطح ریاست جمهوری در اولویت قرار داده و “شورای کیفیت زیست محیطی” را به “شورای اقدامات اقلیمی” تبدیل خواهد کرد که وظایفی گسترده تر خواهند داشت.
وی افزود که دولت وی، موارد تبعیض زیست محیطی را با جدیدت و قدرت پیگیری و اعتبار لازم برای اجرای برنامه های های بهداشت زیست محیطی را بطور کامل تامین خواهد کرد

منبع: cnn.