التهاب بازار نشر سد راه انتشار کتاب‌های کودک

جبلی گفت:علاوه بر گرانی کاغذ التهاب بازار نشر هم باعث شد تا نتوانیم کتاب‌هایی را مانند کتاب کودک منتشر کنیم چرا که برای انتشار آن به سرمایه گذاری نیاز داریم.

عباس جبلی مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتشار کتاب جدید در این انتشاراتی گفت:از اوایل سال ۹۷ که با گرانی کاغذ مواجه شدیم از آن زمان سه کتاب کودک را منتشر نکردیم. علاوه بر گرانی کاغذ ملتهب بودن بازار نشر هم باعث شده تا نتوانیم کتاب‌هایی را منتشر کنیم که برای انتشار آن به سرمایه گذاری نیاز دارند.

او افزود: الان کسی در بازار نشر با چک کار نمی‌کند قبلا در بازار با چک کار می‌کردند و می‌توانستیم کتاب منتشر کنیم. الان تنها کتابی که در انتشارات کتاب ابرار منتشر خواهیم کرد کتابی با عنوان «تسبیح تام» اثر مجتبی محمودی واثقی است. در این کتاب در مجموعه چهار جلدی سعی شده است با بهره گیری از آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار علیهم السلام و با استفاده از بهترین کتب اخلاق و عرفان اسلامی که تا کنون به نگارش درآمده، برای سالک الی الله مسیری مشخص و دقیق تا رسیدن به قرب الهی ترسیم کنیم.

مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار ادامه داد: کتاب «تسبیح تام» در مجموع در چهل مقام و صد و ده پله تدوین شده است این مراتب از پایین‌ترین سطح یعنی مرتبه عوام شروع شده و در بالاترین سطح که مرتبه اصفیا است، پایان می‌یابد. در جلد اول مجموعه کتاب‌های تسبیح تام که شرح مرتبه عوام است، انسان سالک الی الله برای رهایی از ظلمت، جلای بیرونی و استیلای تفکر سازنده بر اعمال خود، از مراتب پایین خلوص و معرفت آغاز کرده است و با عبودیت و تسبیح همراه می‌شود تا به تدریج از پلیدی دور شود و به سوی پاکی میل کند.

او بیان کرد: در جلد دوم مجموعه کتاب‌های تسبیح تام که شرح مرتبه خواص است، انسان سالک الی الله به منظور نورانیت نفس، جلای میانی و استیلای قلب علیینی با افزودن بر خلوص و معرفت خویش به عبودیت و تسبیحی برتر دست می‌یابد تا علاقه و پیوند قلبی بر اعمال نیک او مستولی شود. در جلد سوم مجموعه کتاب‌های تسبیح تام که شرح مرتبه اولیاست، انسان سالک الی الله برای دست یافتن به نورانیت قدسی، جلای درونی و استیلای عقل سلیم بر رفتار خود با خلوص و معرفتی بسیار به بارگاه قدس که محل عبودیت و تسبیح فرشتگان است قدم می‌نهد تا قلب تابان و آیینه الهی، هر آنچه را که از نور حق دریافت می‌کند، بازتاب دهد.

جبلی گفت: در جلد چهارم مجموعه کتاب‌های تسبیح تام که شرح مرتبه اصفیا است، انسان سالک الی الله برای رسیدن به نورانیت الهی، درخشش درونی و استیلای تام حق بر وجود خود، خلوص و معرفت را به کمال می‌رساند تا همه اعمال و رفتار او بر محور حق و صراط مستقیم قرار بگیرد و با به جا آوردن حق عبودیت و بندگی، شایسته مرتبه خلیفت الهی و سزاوار تسبیح تام خدای تعالی ‌شود.