افزایش گرمای اقیانوس ها لاکپشت ها را مجبور به سفرهای طولانی می کند

زیست آنلاین: تحقیقات نشان می دهد که مسیر مهاجرت لاک پشتان به دلیل افزایش درجه حرارت اقیانوس ها، از گویان فرانسه تا نوا اسکوشیا در کانادا گسترش یافته است.

به گزارش زیست آنلاین، لاک پشت های چرمی به دلیل افزایش درجه حرارت اقیانوس ها و تغییر جریان های دریایی، در بعضی موارد تقریباً دو برابر بیشتر از زمان معمول از لانه سازی، سفرهای فرسایشی را برای یافتن غذا انجام می دهند.

طبق تحقیقات انجام شده توسط Greenpeace و موسسه فرانسوی Pluridisciplinaire Hubert Curien، لاک پشت ها پس از لانه سازی باید به سمت آبهای خنک تر حرکت کنند، اما دمای بالا به معنای آن است که برخی از این لاکپشت ها باید برای رسیدن به مناطق خنک بیشتر شنا کنند.

محققان سال گذشته 10 لاک پشت چرمی ماده را بعد از لانه سازی در سواحل Yalimapo و Remire-Montjoly گویانای فرانسه نشانه گذاری کردند و مهاجرت آنها را از طریق شمال اقیانوس اطلس پیگیری کردند.

برخی از لاک پشت ها برای یافتن محل زندگی عروس های دریایی که رژیم اصلی آنها را تشکیل می دهند تا نوا اسکوشیا در شمال شرقی کانادا شنا کرده اند.

در مقیاس کوچک، این تحقیق، دید مناسبی در مورد چگونگی اجبار برخی گونه های دریایی برای وفق دادن خود با گرمایش اقیانوس ها می دهد. این هفته دانشمندان هشدار دادند که دمای اقیانوس ها در ۵ سال گذشته بی سابقه بوده است به طوری ۵ بار رکورد گرما شکسته شد.

گرم شدن اقیانوس ها خطرهای زیادی را برای زندگی انسان به وجود می آورد زیرا منجر به طوفان های شدید و بالا آمدن سطح دریاها می شود اما تأثیر فرکانس افزایشی موهای گرمایی در دریا بر روی گونه های دریایی بسیار کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی از گونه ها، از جمله ماهی های مهم تجاری مانند cod، برای جستجوی آبهای خنک تر به سمت قطب ها در حرکتند.

منبع: theguardian