استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها برای حفظ محیط ‌زیست

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در آینده از ظرفیت‌های موجود شرکت های دانش‌بنیان برای کمک به حفظ محیط زیست استفاده خواهد شد.

به گزارش زیست آنلاین ، مسعود تجریشی در دیدار با معاونین وزارت علوم تحقیقات و فناوری به بررسی همکاری های مشترک بین محیط زیست و پارک های علم و فناوری پرداخت و افزود: ظرفیت‌ پارک‌های دانش‌بنیان در مسیر توسعه پایدار بسیار موثر است و سازمان محیط زیست برای همکاری تنگاتنگ با این شرکت‌ها آمادگی دارد.
وی تاکید کرد: قطعا در آینده از ظرفیت های موجود دانش بنیان ها برای کمک به حفظ محیط زیست استفاده خواهد شد.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۹ مقرر شد که ۳۵ درصد از عوارض وصول شده از محل یک درصد از قیمت فروش صنایع آلاینده به حساب صندوق ملی محیط زیست واریز شود، گفت: اولویت این صندوق حمایت از طرح های نوآورانه محیط زیستی و طرح هایی که توجیه محیط زیستی دارند، است و این صندوق از طرح هایی که در زمان کوتاه می توانند مشکلات زیست محیطی را برطرف کنند استقبال می کند.
تجریشی در خصوص سامانه مدیریت جامع پسماند کشور نیز گفت: با کمک پارک های علم و فناوری می توانیم در این زمینه ایجاد اشتغال کنیم.
معاون رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه از همکاری در همه حوزها برای رفع موانع و چالش های پیش رو اعلام آمادگی کرد و افزود: با تمام ظرفیت از دانش بنیان ها و شرکت های نوپا دراین زمینه حمایت می کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این جلسه مهدی کشمیری، مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فناورانه وزارت علوم تحقیقات و فناوری به معرفی ساختار پارک های علمی و فناوری پرداخت و گفت: ۴۳ پارک در سطح کشور فعال است که مجوز وزارت عتف را دارند که در سال گذشته، حدود یک صد میلیون دلار صادرات داشتند.
کشمیری در ادامه به عملکرد پارک های علم و فناوری در بحران کرونا پرداخت و افزود: پس از شیوع کرونا، ۴۵۰ شرکت فعال شدند که منجر به تولید بیش از یک میلیون ماسک و یک و نیم میلیون لیتر مایع ضد عفونی در روز شد.
در این جلسه دو ساعته جمعی از مدیران ارشد وزارت علوم و سازمان محیط زیست حضور داشتند.