احتمال آلودگی هسته ای آبهای آشامیدنی در دیترویت

زیست آنلاین: هفته گذشته سایت سابق رادیواکتیو در رودخانه دیترویت فرو ریخت و نگرانی های مربوط به امنیت آب آشامیدنی را به وجود آورده است.

به گزارش زیست آنلاین، هفته گذشته سایتی در رودخانه دیترویت که برای تولید مواد رادیواکتیو در جنگ جهانی دوم استفاده می شد فرو ریخت و نگرانی هایی را در مورد عدم سلامت آب برای نوشیدن بوجود آورد.

در حالی که مقامات ایالات متحده می گویند آب عاری از مواد رادیواکتیو است، شهر ویندزور در سمت کانادایی رود نگرانی هایی را ابراز کرده است.

برایان ماس عضو پارلمان کانادا پنجشنبه بیانیه ای را از دفتر خود منتشر کرد که در آن مدعی شد: “در تاریخ 27 نوامبر امسال، سایت Revere Copper در سمت آمریکایی رودخانه دیترویت به احتمال زیاد به دلیل وزن مصالح ذخیره شده تخریب شده است.

ماس بلافاصله نامه ای را به مجلس عوام کانادا ارسال و نگرانی خود را ابراز کرد و خواستار همکاری دولت های ایالات متحده و کانادا برای ارزیابی هرگونه تهدید احتمالی شد.

ماس گفت: چهل میلیون نفر از Great Lakes از این آب آشامیدنی استفاده می کنند و این اکوسیستم باید از لحاظ هرگونه تهدید احتمالی در دو طرف مرز بررسی شود.

اداره آب Great Lakes ، که مسئولیت تامین آب آشامیدنی ساکنان منطقه میشیگان جنوب شرقی را بر عهده دارد ، در بیانیه ای گفت که آب دریاچه ها برای نوشیدن بی خطر است. چرا که موقعیت ورودی آب در بالادست سایت قرار دارد و هیچ گونه مشکل بالقوه ای در مورد کیفیت آب در اثر تخریب سایت وجود ندارد. “

در حالی که هنوز دلیل تخریب این سایت مشخص نشده است، یکی از کارشناسان اداره محیط زیست، دریاچه های بزرگ و انرژی میشیگان اعلام کرد این اداره ۲۰ گروه کارشناسی را برای بررسی علت وقوع حادثه و پیامدهای آن به منطقه اعزام کرده است.

منبع : cnn