احتمال آلودگی آب سیدنی در پی آتش سوزی های اخیر

زیست آنلاین: ورود مقدار زیاد خاكستر به مخزن Warragamba كه 80٪ از آب آشاميدنی شهر را تأمين می كند وضعيت فوق العاده ای ايجاد خواهد کرد.

به گزارش زیست آنلاین، یک کارشناس آب هشدار داده است که آب آشامیدنی سیدنی در معرض همان خطری است که برخی مناطق نیو ساوت ولز با آن روبرو هستند و مقادیر زیادی خاکستر حاصل از آتش سوزی با بارندگی های شدید وارد سدها شده است.

“استوارت خان”، کارشناس امنیت کیفیت آب و مهندس محیط زیست گفت که آتش سوزی های اخیر باعث انباشت خاکستر بزرگی در حوضه سد وراگامبا شده است که 80٪ از آب آشامیدنی شهر را تأمین می کند.

وی گفت: اوضاع در سیدنی واقعاً جدی است. داشتن مخزنی پر از خاک، رسوبات و خاکستر به خودی خود یک مشکل واقعی است ، زیرا فرآیندهای تصفیه آب را دشوارتر می کند.

اکنون مقدار زیادی خاکستر در حوضه آبریز انباشت شده است. بهترین حالت این است که هفته ها و ماه ها باران ملایم داشته باشیم. اگر در حوضه آب آشامیدنی سیدنی یک طوفان بزرگ یا یک رخداد شدید آب و هوایی مرطوب داشته باشیم، بخشی از خاکستر به درون مخزن سد خواهد رفت.

مقامات منطقه می گویند که آتش سوزی در مناطق حوضه آبریز در حال حاضر هیچ تاثیری بر کیفیت آب نداشته است و مسئولین در تلاشند تا اثرات احتمالی را به حداقل برسانند. کیفیت آب در مخزن سد به میزان و شدت آتش سوزی و زمان وقوع بارندگی های شدید در روزهای بعدی بستگی دارد.

پیش از این آب برخی از مناطق، مانند Tenterfield در منطقه NSW در شمال New England ، آلوده به خاکستر شده است. ساکنان Tenterfield بیش از 70 روز است که آب خود را قبل از مصرف می جوشانند.