آلودگی هوا خودکشی و افسردگی را افزایش می دهد

زیست آنلاین: براساس تحقیقات، افزایش آلودگی هوا آمار ابتلا به افسردگی و خودکشی را افزایش می دهد.

به گزارش زیست آنلاین، بررسی سیستماتیک داده های جهانی نشان می دهد، افرادی که در مکان های آلوده زندگی می کنند میزان افسردگی و خودکشی بالاتری دارند.

تحقیقات نشان می دهد کاهش آلودگی هوا در سراسر جهان تا حد قانونی اتحادیه اروپا، می تواند مانع از افسردگی میلیون ها نفر شود. آلودگی ذرات تجزیه و تحلیل شده در این مطالعه از سوزاندن سوخت های فسیلی در وسایل نقلیه، خانه ها و صنایع تولید می شود.

محققان می گویند این شواهد جدید، منجر به تلاش های بیشتر برای مقابله با آنچه سازمان بهداشت جهانی ” وضعیت اضطراری خاموش بهداشت عمومی” هوای کثیف می نامد می شود.

ایزوبل برایتویت، رهبر این تیم تحقیقاتی می گوید ما نشان داده ایم که آلودگی هوا می تواند صدمات قابل توجهی به سلامت روان افراد وارد کند و همین موضوع اهمیت اقدامات اساسی برای پاکیزه کردن هوا را نشان می دهد.

رعایت محدودیت های اتحادیه اروپا می تواند تغییرات بزرگی در این زمینه ایجاد کند و اگر به صورت کامل اثبات شود که آلودگی هوا با افسردگی در ارتباط است می توان تا ۱۵ درصد میزان افسردگی را کاهش داد. بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، افسردگی یک بیماری بسیار شایع و رو به افزایش است و بیش از 264 میلیون نفر مبتلا به آن هستند.

وجود ذرات ریز موجود در هوای کثیف می تواند از طریق جریان خون و بینی به مغز برسد و باعث افزایش التهاب آن، آسیب به سلولهای عصبی و تغییر در تولید هورمون استرس شود.

منبع : theguardian