آغاز ارائه تسهیلات نوسازی تاکسی‌های فرسوده؛ نیمه دوم خرداد

ارائه تسهیلات نوسازی به تاکسی‌های فرسوده تهران به علت توقف شماره گذاری خودروها، تا نیمه اول خرداد انجام نخواهد شد.

به گزارش زیست آنلاین، سید علی محتشمی پور، معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، درباره نوسازی 36 هزار دستگاه تاکسی فرسوده و ارائه وام 50 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد، توضیح داد: در حال حاضر ارائه تسهیلات نوسازی تاکسی‌های فرسوده به تاکسیرانان به مشکل برخورده است.

او با اشاره به پیگیری سازمان تاکسیرانی برای گشایش تسهیلات صندوق کارآفرینی امید، درباره علت این مشکل بیان کرد: خودروسازان مکلف به ارتقای استاندارد یورو 4 به یورو 5 شده‌اند و تا زمانی‌که این ارتقاء انجام نشود، شماره گذاری خودروها توسط پلیس متوقف خواهد شد.

محتشمی پور در ادامه افزود: درحال حاضر خودروهای تولید شده (سمند و پژو) برای ناوگان تاکسیرانی تهران قابلیت شماره گذاری ندارند و به پیروی از آن هم تسهیلات نوسازی به تاکسیرانان تخصیص داده نمی‌شود چرا که خودرویی وجود ندارد تا شامل تسهیلات شود.

به گفته معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران؛ درحال حاضر خودروسازان باید منتظر بمانند تا اقدامات اخد مجوز استاندارد انجام شود و بعد از آن نیز پلیس راهور خودروهای تولید شده را شماره گذاری کند.

او با بیان اینکه مشکل توقف شماره گذاری خودروها در سال‌های گذشته رخ داده است، یادآور شد: استانداردهای خودرو سالیانه به خودروسازان ابلاغ می‌شود و اخذ مجوزهای شماره گذاری خودروها نیز به صورت سالیانه است.

به گزارش انرژی امروز، معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پایان توضیح داد: به صورت معمول در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، شماره گذاری نشدن خودروها برای خودروسازان اتفاق می‌افتد. موضوع گسترش کرونا زمان فرآیند شماره گذاری خودروها را طولانی‌تر خواهد کرد. پیش بینی می‌شود که در نیمه اول خرداد، برای ارائه تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به تاکسیرانان، گشایش حاصل شود.