۲ هزار و ۸۰۰ تن کاغذ برای چاپ کتاب درسی در مازندران تولید شد

ساری- نیک نژاد، مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: تاکنون دو هزار و ۸۰۰ تن کاغذ برای چاپ کتاب درسی دانش آموزان ایرانی تولید و روانه چاپخانه شده است.

امید نیک نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طرح تنفس جنگل سبب شده در بهره برداری چوب با مشکل روبرو شویم، اظهار داشت: این کارخانه باید دوباره به روزهای اوج خود برگردد و خوشبختانه این کارخانه به مزیت اصلی خود یعنی تولید کاغذ چاپ و تحریر برگشته است.

وی با عنوان اینکه در کشور مجموعه های زیادی کاغذ صنعتی و پلی اتیلن تولید می کنند، افزود: نیاز کشور به پلی اتیلن دو میلیون تن بوده که ۷۰۰ هزار تن تولید می شود درحالی که ظرفیت چوب و کاغذ در یک خط ۸۰ هزار تن است و با خط دوم به ۱۶۰ هزار تن می رسد.

وی افزود: تنها کارخانه ای که اقدام به تولید کاغذ چاپ و تحریر می کند، صنایع چوب مازندران است و این کاغذ در هیچ جای کشور تولید می شود.

نیک نژاد با اظهار اینکه برای تولید کارخانه کاغذ تحریر حداقل ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری لازم است، گفت: این میزان سرمایه گذاری امکان پذیر نیست.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه کاغذ مازندران به کتاب های درسی می رود، افزود: ۱۴ میلیون دانش آموز از کاغذ ایرانی و مازندران استفاده خواهند کرد و این اتفاق بزرگ محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۸۰۰ تن کاغذ برای چاپ کتاب درسی به چاپخانه ارسال شده است، گفت: در حال حاضر کتاب های درسی با کاغذ ایرانی و مازندران در حال چاپ است.
۱۰