گزارش کامل پیگیری توزیع ناعادلانه کاغذ دولتی / اتحادیه مهر ماه از توزیع کاغذ دولتی خبر داشته!

داستان از آنجا آغاز شد که در28 دی ماه 97 دریک گروه تلگرامی یکی از چاپخانه داران استان همدان خبر از توزیع کاغذ با نرخ با ارز دولتی داد، تعاونی چاپخانه داران تهران اول بهمن طی یک اطلاعیه در فضای مجاز به اهالی صنعت چاپ که شرکا چده کالا در حال توزیع کاغذ با ارز دولتی است.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، دوم بهمن کانل تلگرامی اتحادیه اپخانه داران همین آگهی را منتشر نمود به فاصله یک روز دوباره آگهی در کانا تلگرامی اتحادیه باز نشر شد. سوم بهمن آغاز اعتراض ها بود، تعدادی از چاپخانه داران مارجعه کرده بودند و بنا بر گفته ای انها شرکت اظهار داشت که دیگر تنها از طریق ثبت نام اینترنتی توزیع صورت خواهد گرفت و فعلا توزیعی صورت نمیگیرد.

کانال اتحادیه هر دو آگهی قبل را پاک کرد و تنها یک آگهی با ادرس و تلفن شرکت چده گذاشت. اعتراض چاخانه ها داران در فضای مجازی بیشتر و بیشتر شد و نهایتا یک گروهپنج نفره نماینده تقریبا پنجاه چاپخانه شدند برای پیگیری از تعاونی چاپخانه داران و نحوه توریع و اطلاع رسانی های صورت گرفته. گروه نمایندگان صنف متشکل شد از داریوش دهقانپور مدیر آیین چاپ، رضا عقیلی از چاپ عقیلی، حسن قنبرزاده از چاپ خزر، مهدی رمضانی از چاپ هادیف سعید کلاری از چاپ ناب نقش ،حسین صادرقیان از چاپ نقشیه که نهایتا آقای قنبرزاده به دلیل کسالت در دونشست همراه گروه نبود. شرح جلسه بشرح ذیل بود:

در این‌نشست رضا عقیلی، سعید کلاری، داریوش دهقانپور، مهدی رمضانی و حسین صادقیان بعنوان نمایندگان اعضا پرسشهایی در ارتباط با موضوع توزیع کاغذ از هیات مدیره دارند.

یوسفی بازرس تعاونی: تعاونی اشتباه کرد که به ماجرای کاغذ ورود کرد کما اینکه اصلا ربطی به تعاونی نداشت.

رمضانی: درارتباط با رفتار تعاونی معذرت میخواهید؟ یوسفی: خیر؛ مقصود از اشتباه در ارتباط با اطلاع رسانی است

حمید غفاری رییس هیات مدیره تعاونی چاپخانه داران تهران: تعاونی کاملا کوتاهی کرده منتهی بخشی اجبار بوده که آقای مظاهری در مصاحبه شرح دادند و بخشی کوتاهی کاری؛ آقای علینقی کارشکنی اصلی انجام داد که نماینده در کارگروه کاغذ معرفی نکرد تا صنف یک‌نماینده مشخص داشته باشد. البته آقای علینقی پیشتر کمیته حل اختلاف هم با پرونده سازی این‌کمیته عمدا را تعطیل کرد. جلسه ای در ۲مهر امسال داشتیم با آقای شجاع که ایشان حرف خودش را میزد که نمی شود و… به آقای علینقی گفتم چرا نماینده معرفی نکردید؟ علینقی گفت: اینها (کارگروه کاغذ) تبانی کردند آقای شجاع در کارگروه باشد. برای یپگیری کاری به اتحادیه رفتم‌متوجه شدم کاغذ توزیع می شود. پیگیری کردم و به تعاونی اطلاع دادم فردا آقای مظاهری به شرکت چده کالا رفتند که کاغذ توسط تعاونی توزیع سود. ساعت دوازده به اتفاق اقای ایمنی برای مصاحبه به تعاونی رفتیم،مظاهری گفت‌ شرکت چده کالا قبول نکرد توزیع توسط تعاونی صورت‌گیرد فقط قرار شد تعاونی مهر تایید بزند.ساعت ۱۵همان روز آگهی در گروه تلگرام منتشر شد. بلافاصله آقای مهندس عقیلی از نحوه کار پرسش کردند که رسید ها پرداختی ها و قیمت را بصورت شخصی ارسال کردم.

مهندس رضا عقیلی به روند جلسه پرسش و پاسخ معترض است و روند جلسه طبق یک نشست پرسش و پاسخ نیست و از سوی پاسخ دهندگان به حاشیه می رود.

اصغر شادمانی مدیر چاپ شادیران: اشکال بزرگ ما یک‌پالت و دو پالت کاغذ نیست. مشکل بزرگ ما اتحادیه است. اتحادیه اتحادیه نیست. رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران با بقیه دشمنی دارد و فقط بدنبال پرونده سازی است. هشت ماه چاپخانه من تعطیل شد کدامیک‌آمدند مشکلات را بپرسند تا نفر بعد دچار آن‌ نشود؟؟؟

احمدرضا اعتماد مظاهری نایب رییس اتحادیه چاپخانه داران و مدیرعامل تعاونی: ما با اتحادیه اختلاف نداریم. یکنفر در اتحادیه نشسته که بزرگترین اشتباه زندگی کردم و این پست به ایشان دادم. آقای علینقی اعتقادی به کارگروهی و همکاری با هیات مدیره ندارد و بجای هیات مدیره ماشین امضا میخواهد. ایشان دو بار از آقای شجاع خواستند کاغذ بیاورد درصورتیکه اتحادیه امکان کار تجاری ندارد! همانطور که از اول آقای علینقی نماینده برای صنعت چاپ در کارگروه کاغذ معرفی نکرد تا مشکلات پیچیده تر شود. در همان ابتدا دو هزارتن کاغذ و مقوا درخواست دادیم‌، اما آقای شجاع گفتند اینها توان مالی ندارند و سال گذشته کمتر از این کاغذ و مقوا ثبت سفارش کردند، از سوی دیگر درکارگروه گفتند تعاونی حق واردات ندارد!!! و نهایتا از این سفارش جلوگیری شد. آقای علینقی رفتند دو اتحادیه لیتوگراف و صحاف را همراه اتحادیه چاپخانه داران برای دریافت کاغذ وارد میدان کردند سوال اینجاست چرا باید اتحادیه لیتوگرافان کاغذ توزیع کند؟؟؟حال پیگیری و توزیع کاغذ و مقوا تعاونی چاپخانه داران مشکل شده آیا برای اتحادیه دیگر‌مشکلی پیش نیامده؟ آیا کسی از چگونگی برگزاری ‌نمایشگاه با کلی حاشیه پرسشی ندارد؟ سیاست وزارت صمت ارسال اطلاعات به اتحادیه است و کل اطلاعات در دست آقای علینقی و آقای شهلایی است و این دو شخص خیلی پیشتر‌ از ما از توزیع کاغذ اطلاع داشتند.

مدیر چاپ هادی در ارتباط با روز توزیع کاغذ پرسید: سوال دیگر‌ اینکه چگونه است که ما همان روز یک بهمن‌ مراجعه کردیم و چده کالا گفت کاغذ ندارم؟! این در حالی است که صبح همان روز مدیر عامل و اعضای هیات مدیره تعاونی کاغذ دریافت‌کردند و بعدظهر به بقیه ندادند؟

در نهایت گروه نمایندگان معترضین به نحوه توریع یک بیانیه منتشر کرد.

بیانیه نهایی معترضین به توزیع ناعادلانه کاغذ دولتی/ پیگیریها ادامه دارد

سلام خدمت همکاران گرامی احتراما به اطلاع می رساند؛ گروه نمایندگان معترضین صنف چاپ به توزیع کاغذ با ارز دولتی،طی جلسه ای در روز شنبه مورخه ۲۷بهمن در ساختمان تعاونی چاپخانه داران تهران با حضور اعضای هیئت مدیره و پیشکسوتان محترم پیگیری گردید.

مسائل و سوالاتی که مد نظر گروه بود بر این پایه قرار داشت که با توجه به واردات کاغذ با ارز دولتی و طی شرایط خاص توزیع و با عنایت به اینکه مدیر عامل شرکت تعاونی بعنوان نماینده صنعت چاپ در کارگروه کاغذ وزارت ارشاد حضور داشته طبعا به اطلاعات در این راستا دسترسی داشته اند، باید برای حفظ منافع همکاران و اعضاء اقداماتی شایسته برای توزیع عادلانه صورت می گرفت که متاسفانه شاهد رویدادهای ناخوشایند عرفی و شرعی دیگری بودیم. بدین منظور و برای روشن شدن ابعاد این ماجرا برای تنویر افکار‌عمومی صنعت چاپ بخصوص صنعت چاپ‌ تهران این‌نشست صورت پذیرفت.

درابتدای جلسه و در فضایی دوستانه جناب آقای داریوش دهقانپور با طرح این سوال که اعضای هیئت مدیره به رغم داشتن اطلاعات قبل از اعلام عمومی خود اقدام به دریافت سهمیه کردند و اگر دوستان عنوان کنند که اطلاع نداشتند بعنوان نمایندکان صنفی چیزی از قصور آنها کم نمیکند و با استناد به مطالب مطرح شده از طرف یکی از اعضای هیئت مدیره در فضای مجازی عنوان کردند شواهد و قراین دال بر اطلاع داشتن در حدود دو هفته قبل از اعلام عمومی بوده واین‌نشست در نتیجه یک‌اعتراض گروهی است و دلخوری از هیچکس نیست و معنی‌اعتراض دلخوری نیست.

چگونه است که همه اتحادیه های شهرستانها کاغذ دولتی دریافت کردند، اما تعاونی چاپخانه داران تهران بعنوان رکن تجاری متوجه نشد؟ در این بین وجود رانت اطلاعاتی محرز است . در ادامه وی خواستار ارائه توضیحات از طرف هیئت مدیره تعاونی شدند. آقای احمدرضا اعتماد مظاهری مدیر عامل تعاونی در مقام پاسخگویی با اظهار بی اطلاعی به تکرار گفته های گذشته اصرار ورزیده و مصاحبه های قبلی را گواه گرفتند که در واقع تکرار مکررات بود تا به نحوی که بیشتر تقصیر و کوتاهی را متوجه جناب آقای ایرج استاد علینقی رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران و مشاور ایشان آقای امیر شهلایی می دانستند و تصمیمات اتحادیه را خلاصه در این دو نفر دانسته و خود و جناب بهمن پورمند را مبرا دانستند. ایشان به جای پذیرفتن نقشی که در این بین عهده دار بودند به طرح مسائل حاشیه ای اقدام نمودند.

در ادامه طرح صحبت های حاشیه ای، جناب آقای حمید غفاری رییس هیات مدیره تعاونی به مباحث مطرح شده در فضای مجازی اعتراض کردند که با اعتراض نمایندگان معترضین صنف چاپ مواجه شدند. آقای مهندس رضا عقیلی پرسید که آیا اعضای هیئت مدیره سهمی دریافت کردند که آقای مظاهری مدیر عامل تعاونی در جواب با واکنشی تند و هتاکانه پاسخ دادند :”به تو چه”!!! این واکنش مورد اعتراض گروه معترضین صنف چاپ بخصوص جناب آقای دکتر ‌مهدی رمضانی قرار گرفت که در قبال سوال مودبانه، جواب بی حرمتی نیست و باید بعنوان‌خادم صنف پاسخگوی عملکردتان باشید. آقای حسین صادقیان مدیر چاپ نقشینه عنوان کردند در ابتدا شما چاپخانه دار هستید و تا اینجای کار دریافت سهم از توزیع کاغذ دولتی ایجاد اشکال نمی کند، اما شما با رای اعضا صاحب مسئولیت شده اید و در راستای وظیفه ذاتی خود رفتار نکردید و بعنوان مسئول گرفتن سهم خواهی به اینصورت جای ایراد و اشکال زیادی دارد.

آقای سعید کلاری مدیر چاپ‌ناب نقش به موارد ضد و نقیض گزارش تکراری آقای مظاهری اشاره کرد که با توجه به گفته های ایشان که (از دو ماه قبل در جریان این کاغذ ها بودند و بخشی را هم خودشان کمک کردند) خواستار روشن شدن تناقضات مطروحه شدند. متاسقانه فضایی که قرار بود دوستانه و در قالب پرسش و پاسخ ادامه یابد با واکنش های نامناسب از طرف مسئولین تعاونی به سمتی رفت که در نهایت با فحاشی توسط آقای مظاهری (مدیرعامل تعاونی و نایب رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران) و ایجاد درگیری لفظی با جناب مهندس عقیلی به نحو کاملا بدور از ادب و بدون دادن پاسخ قانع کننده از طرف هیئت مدیره و بازرسین تعاونی خاتمه یافت.

به همین منظور نمایندگان معترضین صنف چاپ اعلام میدارند؛ این‌گروه تنها در راستای شفاف سازی در پی اجرای عدالت صنفی بوده و قصدی مبتنی بر خدای ناکرده مچ گیری ، مجادله و مواردی از این دست نداشته و ندارند این‌گروه بر اساس ماموریت صنفی خود خواستار پاسخگویی محترمانه و به دور از هر گونه فرافکنی و همچنین ارتقای دیدگاه های صنفی_صنعتی در برخورد با اتفاقات ، مشکلات ، کمبودها ،تهدیدات و فرصت ها است. اگر گروه معترضین صنف چاپ به دریافت سهمیه اعضای هیئت مدیره معترض بوده در واقع این اعتراض به نوع نگرش و جایگاه و مسئولیت آنهاست که به جای مدیریت و هزینه کردن این فرصت برای بهبود اوضاع نابسامان صنعت چاپ و اعضای محترم آن متاسفانه در رفع حوائج شخصی اقدام نموده اند.

مدیریت توزیع کاغذها فرصتی بود که با توجه به جایگاه اتحادیه و تعاونی چاپخانه داران به درستی انجام نشده و این بعنوان ضعفی بزرگ در ساختار این دو تشکل و با نمود عینی باعث خسران اعضا شده و باید از تکرار این مسائل در شرایط کنونی بسیار‌جدی جلوگیری نمود. این‌گروه به نمایندگی از صنف چاپ اعلام می دارد برای احقاق حقوق همکاران در راستای توزیع ناعادلانه کاغذ نشستی با مسئولین اتحادیه چاپخانه دارن‌ تهران و کارگروه وزارت محترم‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد داشت و متعاقبا گزارش نشست منتشر خواهد شد.

بر اساس گفته های مدیر عامل تعاونی چاپخانه داران تهران و اعضای هیات مدیره، اتحادیه خیلی قبل تر از توزیع کاغذ با ارز دولتی آگاه بوده و نقص اصلی عدم حضورنماینده از سوی چاپخانه داران در کار گروه کاغذ اعلام شد که علت آن عدم معرفی نماینده توسط ایرج استاد علینقی رییس اتحادیه چاپخانه داران به گارگروه بود.

در همینت راستا نشستی با هیات مدیره اتحادیه چخانه داران از سوی نمایندگان صنف تدارک دیده شد، نشستی که انتظار می رفت بخش تاریک ماجرا را روشن نماید.

در همان ابتدا هیچ کدام از اعضای هیات مدیره راس ساعت تعیین شده در اتحادیه حضور نداشتند و نهایتا با بیست دقیقه تاخیر رییس اتحادیه به همراه رییس اتحادیه لیتوگرافان وارد شدند در همان ابتدا رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران با فردیادهای مکرر گفت اگر خبر نگار آژانس خبری حضور داسته باشد در نشست حاضر نمی شود!!!؟ شرح ماجرا این نشست:

در نشست گروه معترصین به توزیع ناعادلانه کاغذ ایرج استاد علینقی رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران و احمد ابوالحسنی رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران با برنامه ریزی قبلی از حضور سر دبیر آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران در نشست جلوگیری کردند این درحالی بود که سردبیر آژانس به دعوت رسمی گروه نمایندگان معترضین صنف چاپ در جلسه حاضر شده بود.

این رویداد خبر از قدرت رسانه و عدم مواجه این دونفر با رسانه تخصصی و آگاه به مسایل دارد که بجای پاسخگویی از موضع قدرت صندلی ریاست اتحادیه بهره می جویند. آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران اولین خبرگزاری تخصصی کشور در حوزه چاپ و بسته بندی روند افول و ورشکستگی گروهی لیتوگرافان و چاپخانه داران تهران را بررسی خواهد کرد و بی شک بعنوان رسانه ای مستقل وطیفه رسانه ای خود را انجام خواهد داد.

نهایتا سردبیر آژانس خبری برای احترام به نمایندگان صنف و احقاق حقوق چاپخانه داران جلسه را ترک نمود. گروه معترضین نیز در بیانیه ای نوشت:

پیروپیگیری توزیع مسئله دار کاغذ با ارز دولتی توسط گروه معترضین مقرر شد جلسه ای با اتحادیه صنف چاپخانه داران درروز شنبه مورخ ۴ اسفند برگزار وپس ازرجوع و تاخیر نیم ساعته جناب علینقی ،ایشان قبول نکردندجناب ایمنی سردبیر محترم آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران که به دعوت این گروه درجلسه حضورداشته اند در جلسه حاضر باشند.

گروه معترضین از بابت چنین رفتار و رخدادی متاسف است چرا که وجود خبرنگار در چنین محافل باعث شفافیت و گزارش بهتر و دقیق تر می باشد. اینجانبان برای جناب آقای ابوالفضل ایمنی سردبیر محترم آژانس ‌خبری چاپ و بسته بندی ایران و سایرخبرنگاران که در عرصه خبر بخصوص در این صنعت زحمت می کشند قدردانی نموده و آرزوی سلامتی و موفقیت آنان را ازخداوند منان خواستاریم. گروه معترضین به توزیع ناعادلانه کاغذ

پس از نشست گروه نمایندگان دوباره گزارش در این رابطه منتشر نمود.

گزارش نمایندگان معترضین به توزیع ناعادلانه کاغذ دولتی در نشست با رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران

سلام خدمت همکاران گرامی

پیرو نشست با اعضای هیئت مدیره تعاونی مسائلی مطرح شد که تقصیرات، کوتاهی و یا کم کاری ها را متوجه شخص رییس اتحادیه صنف چاپخانه داران دانسته و خود را مبرا از هر گونه خطایی دانستند. هر چند که گروه نمایندگان به هیچ وجه جوابی مستند و مستدل ، درخور و شایسته شآن اعضاء دریافت نکردند و متاسفانه با بی حرمتی و هتاکی بدرقه شدند که این هم می توان نشانه ای از فرافکنی دانست. مع الذالک برای روشن شدن ابعاد مختلف موضوع نحوه توزیع کاغذ های دولتی به پیگیری ها ادامه داده و به همین منظور نشستی در روز شنبه مورخ ۴ بهمن ماه با جناب ایرج استاد علینقی رییس اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران (متاسفانه بدون حضور دیگر اعضای هیئت مدیره اتحادیه) برگزار شد.

در این جلسه احمد ابولحسنی رییس اتحادیه صنف لیتوگراف نیز بعنوان مطلع و همچنین آقایان تفرشی و خوشنام ،خبرنگاران مجله صنعت چاپ از طرف آقای علینقی دعوت و حضور داشتند. در این نشست که با تاخیری 20 دقیقه ای در این نشست که با تاخیری 20 دقیقه ای از طرف روسای اتحادیه تهران بعنوان میزبان انجام گرفت در همان دقایق ابتدایی به مدت 30 دقیقه تنش و اصطکاکی بین مهمانان و میزبان بر سر حضور و یا عدم حضور آقای ایمنی سردبیر آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران که بنا به دعوت گروه نمایندگان معترضین در جلسه حضور داشتن درگرفت که نهایتا در کمال تاسف منجر به عدم حضور اقای ایمنی شد. آخر الامر جلسه با بیش از 50 دقیقه تاخیر و بر خلاف جلسه قبلی با هیئت مدیره تعاونی که با بی احترامی به اقای عقیلی برگزار گردید با استقبال گرم جناب علینقی و برخوردی خوب شروع شد.

در ابتدا آقای داریوش دهقانپور با طرح این سوال ؛ چطور اتحادیه شهرستان های مختلف که معمولا اتحادیه ای هستند که چاپخانه داران را تحت پوشش دارند (بطور مثال در شهرستانها اتحادیه عکاسان چاپخانه داران را تحت پوشش دارد) میدانستند و اعضا آنها معرفی شدند و کاغذ دریافت کردند، اما اتحادیه چاپخانه داران تهران که مرکز تحولات قرار دارد، از توزیع کاغذ در تهران خبر نداشته؟؟؟!!! در ادامه آقای سعید کلاری به این نکته اشاره کردند که در جلسه قبل با هیئت مدیره تعاونی جوابی برای سوالات دریافت نکردیم و اکثر پاسخها ضد و نقیض بود و شخص آقای مظاهری بعنوان نماینده صنف چاپ در کارگروه کاغذ تمام اشکالات را متوجه شخص شما(علینقی) دانسته و ادعا کردند که شما چوب لای چرخ گذاشته اید و مانع مدیریت درست این پروسه شده اید و ایشان توسط شما به کارگروه معرفی نشده بلکه با معرفی اتحادیه های لیتوگراف و صحاف این اتفاق افتاده !

سپس آقای مهدی رمضانی به ایراد سخنانی پرداختند و گفتند : ما در جمع اعضای هیئت مدیره تعاوني هيچ جواب صادقانه و روشنی دریافت نکردیم اميدواريم امروز ،خيلي واضح و روشن جواب سوال های خود را از طرف شما بشنویم خواستار توضیحاتی در این باره شدند! آقای علینقی در جواب به شرح ماوقع و حواشی ایجاد شده پرداختند ، اسنادی مکتوب مبنی بر معرفی آقای مظاهری به کارگروه اشاره کردند و مطالب مطرح شده توسط ایشان را رد و خلاف واقع بیان کردند و اذعان داشتند که در این مورد بخصوص همکاری تام و کمالی انجام داده اند که وجود اسناد ، صحت گفتار ایشان را تایید می نمود، اما در مورد اطلاع داشتن از توزیع کاغذ های دولتی اشاره کردند از مهرماه در جریان روند کار قرار داشتند و بنا به دلایلی که تا پایان جلسه هم اشاره درستی به آنها نکردند، از دادن جواب صریح در مورد چرایی عدم اطلاع رسانی در زمان مناسب خودداری کردند و با توضیحاتی که دادند زمانی اطلاع رسانی انجام گرفت که افکار عمومی صنف از آن مطلع شده بودند که این حرکت خوبی نبود. گروه معترضین به توزیع ناعادلانه کاغذ دولتی اعلام میدارند: با توجه به جلسه برگزار شده و شنیدن سخنان رییس اتحادیه و بررسی تمام جوانب ، عدم مدیریت درست توزیع کاغذ های دولتی توسط اتحادیه چاپخانه داران تهران و به طبع آن شرکت تعاونی به درستی انجام نگرفته و کوتاهی در انجام امور محرز بوده و عدم اطلاع رسانی صحیح در درجه اول متوجه اتحادیه و در مرتبه بعد هیئت مدیره تعاونی است. از نظر گروه معترضین بلا شک اختلافات بین روسای دو رکن صنفی اتحادیه و تعاونی صنف چاپ تاثیر مستقیم و به سزایی در روند مدیریت غلط توزیع کاغذ ها داشته که متاسفانه متضرر اصلی ، همکاران چاپخانه دار هستند.

حرکت بدور از اخلاق اعضای هیئت مدیره تعاونی بعنوان امین صنف در استفاده از رانت اطلاعاتی و ارجح کردن نفع شخصی بر نفع عمومی صنف نقطه اسفناک و تاریک این رویداد بود که جای بسی تاسف است . اما از نکات مثبت جلسات می توان به این مورد اشاره کرد که پیگیری های نمایندگان شما در گروه معترضین باعث ایجاد حساسیت و ساماندهی توزیع و جلوگیری از بهره برداری ، رانت های اطلاعاتی و مالی و به طور اخص ، اجرای عدالت صنفی گردیده.

هر چند این مهم دیر اتفاق افتاد، اما همین اندک هم باعث گردید در ساز و کاری قانونمند قرار گرفته و این نظارت اعضای صنف بر عملکرد هیئت مدیره ها باید علی الدوام باشد تا از عدم مدیریت های صحیح و تخلفات احتمالی جلوگیری نموده و امور از روال قانونی و عرفی خود خارج نگردد. لازم به ذکر است، گروه نمایندگان در ادامه پیگیری ها درصدد برگزاری جلسه ای با کارگروه کاغذ وزارت ارشاد بوده تا از زوایای دیگر به بررسی این ماجرا بپردازد که اطلاعات آن متعاقبا به اطلاع همکاران محترم خواهد رساند.