کشته شدن صدها هزار ماهی در اثر ورود خاکستر به رودخانه

زیست آنلاین: صدها هزار ماهی در نیوستون ولز در اثر ورود خاکستر به رودخانه کشته شدند.

به گزارش زیست آنلاین، اکولوژیست ها ابراز نگرانی کردند که رودخانه ماکلی ممکن است ده ها سال طول بکشد تا با باران های شدید که به احتمال زیاد روی سایر آبراه ها تأثیر خواهد گذاشت، ترمیم شود.

تخمین زده می شود که صدها هزار ماهی بومی پس از شستشوی خاکستر و لجن ناشی از آتش سوزی توسط باران و ورود آن به رودخانه مکلی، در شمال نیو سوان ولز از بین رفته باشند. بخش هایی از رودخانه ماکلی که مورد علاقه ماهیگیران است به محلی مملو از گیاهان پوسیده و ماهی های مرده تبدیل شده است. یک اکولوژیست‌ آب شیرین به گاردین گفت تأثیر کشته شدن ماهی ها ممکن است چند دهه بعد مشخص شود.

اداره صنایع اصلی نیو ستون ولز از دسامبر سال 2019 ، گزارش های مختلفی از صدها هزار ماهی مرده در رودخانه دریافت کرده است. مردم محلی میگویند بارش ها در ۱۰ روز گذشته خاکستر و گل را از مناطق آتش گرفته شده به رودخانه شسته است.

یکی از ماهیگیران محلی می گوید: من ۵۰ سال است که اینجا ماهیگیری می کنم. قبل از این هم مرگ و میر ماهی ها را دیده بودم. منتها هیچ کدام به این وسعت و حجم نبوده اند. برخی از محلی ها می گویند این رودخانه دیگر قادر نخواهد بود به شرایط قبل خود بازگردد و برای همیشه از بین رفته است.

منبع : theguardian