کرونا عامل کسادی بازار چوب/ افزایش ۱۲ درصدی دارایی بدون وجود کاسبی در بازار

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته، فیبر و سه‌لایی گفت: دارایی امسال ۸ الی ۱۲ درصد از ما دریافت کرده درصورتی‌که دولت خود اعلام می‌کند که بازار کساد است و کرونا باعث تعطیلی و مشکلات فراوانی شده است.
اسماعیل الهیان در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت صنف چوب و مشکلات پیش رو گفت: چوب، تخته، فیبر و سه‌لایی بازار خوبی ندارد و کساد است قیمت‌ها نیز ثابت مانده اما بوی گرانی می‌آید، ولی فعلاً معلوم نیست زیرا با توجه به اینکه بازار راکد است امکان دارد گرانی درراه باشد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته، فیبر و سه‌لایی گفت: مشکل اصلی صنف ما تعطیلات اصناف و کرونا است مشکل دیگر دارایی صنوف است در حال حاضر خرید، فروش و کاسبی وجود ندارد به‌هرحال دارایی و بیمه تأمین اجتماعی پول خود را دریافت می‌کنند و اگر دیر کردی شود جریمه می‌کنند و کسی هم به داد اصناف نمی‌رسد.

وی افزود: دولت پتروشیمی را گران کرده و به بورس وارد می‌کند و مشخص نیست جنس را به چه کسی می‌دهند و این افراد چقدر بالاتر می‌فروشند به تولیدکننده هم رسیدگی نمی‌شود و دلالان پتروشیمی را خریداری کرده به قیمت بالاتر در بورس کالا به تولیدکننده می‌فروشند که این پتروشیمی برای تولید نوار و صفحه در تولید به‌کار گرفته می‌شود.

الهیان بیان کرد: دارایی امسال ۸ الی ۱۲ درصد از ما دریافت کرده درصورتی‌که دولت خود اعلام می‌کند که بازار کساد است و کرونا باعث تعطیلی و مشکلات فراوانی شده، ولی با این وضعیت این میزان درصد اضافه‌شده مگر قرار نیست که بر اساس کارکرده این افزایش صورت گیرد این در حالی است که جنسی را دو سال پیش ۱۵۰ هزار تومان خریداری می‌کردیم هم‌اکنون ۸۰۰ هزار تومان خرید می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وقتی جنس گران می‌شود توان خرید نیز کمتر می‌شود که متأسفانه دولت هیچ‌کدام از این موارد را در نظر نمی‌گیرد دارایی و تأمین اجتماعی هم هرسال ۲۰ الی ۳۰ درصد خود را اضافه می‌کند.