کاهش 75 درصدی پنگوئن ها در برخی نقاط قطب جنوب طی 50 سال گذشته

 زیست آنلاین: دانشمندان دریافتند که جمعیت پنگوئن های چین استرپ که به عنوان پنگوئن های ریش دار نیز شناخته می شوند از زمان آخرین بررسی یعنی حدود 50 سال پیش، به طور چشمگیری کاهش یافته است.

به گزارش زیست آنلاین، به گفته محققان مستقل، که به یک سفر “صلح سبز” پیوستنده اند، هر گروه مورد بررسی در جزیره فیل، که یک زیستگاه مهم پنگوئن در شمال شرقی شبه جزیره قطب جنوب است، کاهش جمعیت را تجربه کرده است.

در آخرین بررسی در سال 1971، در کلیه گروه های جزیره فیل، حدود 130 هزار جفت پنگوئن زندگی می کردند. اما در بررسی اخیر فقط 53 هزار جفت برآورد شد که نشان دهنده یک کاهش جمعیت تقریبا 60 درصدی است.

اندازه تغییر جمعیت از یک گروه به گروه دیگر در جزیره فیل متفاوت بود. بزرگترین کاهش، 77 درصد در گروهی به نام Chinstrap Camp ثبت شد.

تغییرات اقلیمی منجر به کاهش یخ های دریایی و گرمتر شدن اقیانوس ها شده است. این تغییرات باعث کاهش سخت پوستان کوچک دریایی که جزء اصلی رژیم پنگوئن ها می باشد شده است.

“نوا استریکر”، یکی از محققان حاضر در سفر دریایی است در گفتگو با سی ان ان گفت: تغییرات اقلیمی احتمالاً عامل اساسی است و اثرات آن از طریق زنجیره غذایی در حال ظهور است. پنگوئن ها، فک ها و نهنگ ها همه وابسته به این سخت پوستان کوچک واین سخت پوستان هم وابسته به یخ هستند. بنابراین اگر تغییرات اقلیمی بر یخ ها تأثیر بگذارد، بر همه چیز تأثیر می گذارد.

این مطالعه تنها چند روز پس از ثبت رکورد 18.3 درجه سانتیگراد در قطب جنوب در تاریخ 6 فوریه منتشر شد.

کمپین “صلح سبز” طی یک اعلامیه بیان داشت: “پنگوئن ها یک گونه نمادین هستند، اما این تحقیق جدید نشان می دهد که چگونه وضعیت بحرانی آب و هوا در حال از بین بردن تعداد آنها و اثر گذاشتن بر حیات وحش در دور دست ترین نقاط کره زمین است. این چند سال، سال های بحرانی برای اقیانوس های ما است.”

منبع: cnn