کاغذ دیواری بهتر است یا پوستر دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری یا پوستر دیواری هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که ما در اینجا می خواهیم به شرح آن بپردازیم.

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، امروزه پوستر های دیواری سه بعدی طرفداران بیشماری پیدا کرده اند. علت این امر پیدایش ماشین های چاپ پیشرفته با کمک تکنولوژی جدید می باشد.25

امروزه شرکتها و طراحان دکوراسیون مدرن ترجیح می دهند از پوستر های شخصی و منحصر بفرد برای تزیین دفتر کار شرکت و یا اتاق پذیرایی استفاده کنند.

به مدد استفاده از چاپگرهای بسیار پیشرفته کیفیت تصاویر چاپ شده بسیار بالا ست. بقدری این تصاویر واقعی بنظر می رسند که بیینده یک شکل سه بعدی از طرح تصور می کند. بهمین دلیل به این پوسترها کاغذ دیواری سه بعدی نیز گفته می شود. کاغذ دیواری سه بعدی یا پوستر دیواری سه بعدی در حقیقت یکی می باشند. ولی در بازار تعاریف متفاوتی ممکن است ارایه شود.

از طرف دیگر تنوع پوسترهای دیواری بقدری زیاد است که محدودیتی در انتخاب طرح ها وجود ندارد.

طرح های با تصاویر جنگل های پر باران و یا تصاویر دشت های لم یزرع جنوب آفریقا و حیوانات آن همگی از نمونه های بسیار زیاد این طرح ها می باشند.

کاغذ های بکار رفته در پوسترهای دیواری تنوع زیادی دارند. بعنوان نمونه کاغذ های با بافت چرم ارزانتر از کاغذ های دیگر می باشند.

کاغذ های با بافت کتان نمونه دیگری از کاغذ های پوستر دیواری می باشند. کاغذهای با بافت کتان و اکلیلی نیز میتوان برای چاپ این تصاویر بکاربرد.

برای سفارش پوسترهای دیواری باید چند نکته را رعایت کرد.

اول از همه قبل از سفارش پوستر دیواری سه بعدی یا کاغذ دیواری سه بعدی عرض و ارتفاع دیوار مورد نظر خود را با یک متر صنعتی اندازه بگیرید. توجه کنید که هرگز از متر خیاطی استفاده نکنید. طیرا این نوع مترها بدلیل خاصیت کشسانی ممکن است تا 1 سانتیمتر خطا داشته باشند. سپس به هر اندازه ای که بدست آوردید 5 میلیمتر اضافه کنید. اندازه بدست آمده همان اندازه ای است که باید به فروشنده کاغذ دیواری اعلام کنید.

نصب کاغذ دیواری سه بعدی

برای نصب کاغذ دیواری سه بعدی حتما از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید تا تایل های آن را بدقت در کنار هم بگذارد و درزها را بدقت بپوشاند. بدین ترتیب کیفیت تصویر نصب شده بر روی دیوار فوق العاده خوب خواهد بود.

کاغذ دیواری سه بعدی
قیمت کاغذ دیواری سه بعدی

قیمت کاغذ دیواری سه بعدی با توجه به کیفیت چاپ و کاغذ بکار برده شده متفاوت می باشد. ولی اگر بطور متوسط بخواهیم قیمت آن را بشما بگوییم باید یک چیزی در حدود 70 تا 80 هزار تومن به ازای هر متر هزینه کنید. ولی برای کاغذ دیواری های معمولی برای هر رول 5 متر مربعی می توانید هزینه بمراتب کمتری را پرداخت کنید.
کاغذ دیواری مزیا و معایب آن

کاغذ دیواری هنوز هم طرفداران زیادی دارد. با توجه به تعداد بالای تولید کنندگان و طرح های موجود در بازار هنوز هم برای تمام سلایق طرح های زیبا و منحصر به فرد وجود دارد. به مدد طراحان زیردست هر روز تعاد زیادی کاغذ دیواری جدید تولید می شود. این یکی از مهمترین مزیت کاغذ دیواری ها می باشد. با مراجعه به سایت پرشین راگ می توانید طرح های جدید کاغذ دیواری را مشاهده کنید.

عیب آنها در تکرار طرح های آنها می باشد. چنانکه طرح ها بتعداد زیاد در کنار هم تکرار می شوند و بعد از مدتی ممکن است خسته کننده بنظر برسد.
کاغذ دیواری جدید را از کجا بخریم؟

برای خرید کاغذ دیواری جدید ما چند فروشگاه را بررسی کردیم و از میان آنها فروشگاه پرشین راگ را که دارای طرح های جدید و زیبایی بود انتخاب کردیم. سایت این شرکت www.epersianrug.com می باشد.

برای اتاق خواب کاغذ دیواری بهتر است یا پوستر دیواری؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا به سلیقه خود نگاه کنید. اگر استفاده از تصاویر ساحل دریا و یا جنگل بیشتر با سلیقه شما جور در می آید ما به شما پوستر دیواری را پیشنهاد می کنیم. در غیر این صورت بهتر است به سراغ کاغذ دیواری اتاق خواب بروید. از میان آلبوم های تخصصی یکی از این طرح ها را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری اتاق خواب
کاغذ دیواری پشت تلویزیون

برای پشت تلویزیون بهتر است از کاغذ دیواری سه بعدی طرح گل استفاده کنید. تصویر یک گل سه بعدی بزرگ در پشت تلویزیون یا ال سی دی بسیار زیبا و جالب می باشد.
از کاغذ دیواری ساده در کجا ها می توانم استفاده کنم؟

برای کاغذ دیواری ساده می توانید در اتاق پذیرایی و یا اتاق خواب استفاده کنید. بهتر است یک دویوار را با طرح های به اصطلاح گل دار یا فلورال تزیین کنید و مابقی دیوار ها را کاغذ دیواری ساده نصب کنید.
برای فضاهای اداری کاغذ دیواری مدرن بهتر است یا پوستر دیواری سه بعدی؟

کاغذ دیواری مدرن برای استفاده در فضاهای اداری و رسمی طرح بسیار خوبی می باشد. ولی استفاده از پوسترهای دیواری با تصاویر آسمانخراش ها و یا تصاویر صنعتی بمراتب به فضای اداری شما تصویر بهتری می دهد.
آیا برای اتاق پذیرایی می توان از پوستر دیواری بجای کاغذ دیواری استفاده کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت بله. می توانید از طرح های کاغذ دیواری سه بعدی استفاده کنید.

در حقیقت هنگام نشستن در اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی یک حس بینهایت به شما می دهد. بخصوص در طرح هایی که دارای تصاویر بی انتها هستند. بهترین دیوار بزرگنرین دیوار می باشد به شرطی که پنجره و یا شوفاژ نداشته باشد. برای این کار بهتر است دیوار اصلی را پوستر دیواری بچسبانید.
کاغذ دیواری کلاسیک و یا پوستر سه بعدی؟

کاغذ دیواری کلاسیک بیشتر در دکوراسیون داخلی های سنتی استفاده می شود. بهتر است از پوستر دیواری برای خانه هایی استفاده شود که دارای دکوراسیون داخلی مدرن می باشند. بهترین نمونه از طرح های کلاسیک استفاده از گل های داماسک می باشد که شما می توانید این طرح های داماسک را در بیشتر جاها ببینید. پوسترهای سه بعدی با جلوه های زیبایی که به محیط خانه می دهند باعث می شود که یک دکوراسیون داخلی مدرن زیبا ایجاد کرد.
کاغذ دیواری مینیمال با خطوط هندسی شکسته

کاغذ دیواری های مینیمال با خطوط هندسی شکسته در دسته کاغذ دیواری های مدرن قرار می گیرند که قبلا راجع به آنها صحبت کردیم. این طرح های مدرن نیز در بعضی از محیطها و فضاها بسیار خوب جواب می دهند.