کاغذهای احتکاری در حال توزیع است/ راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زادیی باهدف عدالت فرهنگی

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مردمی سازی فرهنگ و هنر را در راستای نهادینه شدن عدالت فرهنگی از اولویت‌های این دولت دانست و گفت: قرارگاه محرومیت زدایی با همین هدف راه اندازی و در مرحله اول بیش از ۴۰ هزارنفر در ۷۲ شهرستان در ۵۰ رشته هنری رایگان در فعالیت‌ها شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه -۳۰ خرداد- در حاشیه کارگاه «تبیین گفتمان دولت» در همایش «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت با تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم، موضوع» عدالت فرهنگی و مردمی سازی فرهنگ و هنر دو کار مهم این دوره برشمرد و گفت: در راستای نهادینه شدن این مهم کارها و فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است.

وی در ادامه توجه به همه نقاط ایران به عنوان اولویت برنامه‌های اصلی در دستور کار یاد کرد و گفت: قرارگاه محرومیت زدایی از فرهنگ و هنر بهمن ماه سال گذشته راه اندازی و فعال کردیم و در این راستا بیش از ۴۰ هزار نفر در۷۲ شهرستان محروم در۵۰ رشته هنری در فضای فعالیت‌های فرهنگی و هنری شرکت کردند.

رئیس شورای هنر کشور اضافه کرد: موضوع آموزش رایگان هنر را به عنوان کاری دامنه‌دار تعریف کرده ادامه آن را اخذ مجوز برای آموزشگاه‌های هنری، موسسات فرهنگی وهنری و… مد نظر قرار دادیم.

به گفته اسماعیلی، این کار در ذات خودش درکنار دامن زدن به  حوزه فرهنگ و هنر به موضوع رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و اشتغال آفرینی و اشتغال زایی از طریق فرهنگ وهنر را نیز مهیا می کند.

کاغذهای احتکاری در حال توزیع است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه در خصوص تعیین تکلیف کاغذهای احتکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه اقدامی را صورت داده است؟ اظهار داشت: ۲ هزار تن کاغذ احتکار شده با همکاری دستگاه قضایی طبق هماهنگی های بعمل آمده در حال توزیع در بخش‌های مختلف حوزه نشر، کتاب و مطبوعات است.

اسماعیلی ادامه داد: به تدریج این مقدار کاغذ احتکاری در اختیار حوزه‌های مربوطه قرار خواهد گرفت.

همایش یک‌روزه «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» با همکاری مشترک مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دانشگاه تهران و با حضور جمعی از وزرای دولت سیزدهم، نخبگان، استادان و صاحب‌نظران دانشگاهی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور در کارگاه «تبیین گفتمان دولت» این همایش به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در کارگاه «حکمرانی مردمی در اقتصاد» نیز «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی پاسخگوی سؤالات دبیر و مهمانان این نشست بود.