چرا باید از لیوان کاغذی استفاده کنیم؟

این روزها تولید لیوان های کاغذی بهترین جایگزین استفاده از لیوانهای پلاستیکی شده است. دلیل این جایگزینی، تجدید پذیر بودن کاغذ و بازگشت آن به طبیعت می باشد.

به گزارش بازار، در سال‌های اخیر استفاده از ظروف یک‌بار مصرف به خصوص ظروف یک بار مصرف کاغذی رشد بالایی پیدا کرده‌ است. در ابتدا این ظروف از پلاستیک تولید می‌شدند اما کم کم ظروف یک بار مصرف کاغذی با کاربردهای بیشتر و معایب کمتر تقریبا جای آن‌ها را گرفتند. لیوان‌های کاغذی ضرر کمتری برای سلامت انسان دارند و در مکان‌های مختلفی مانند ادارات، مدارس، بیمارستان‌ها و غیره می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این لیوان‌ها به نسبت لیوان‌های پلاستیکی مزایای بیشتری دارند. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که چرا باید از لیوان کاغذی استفاده کرد. با ما همراه باشید.

لیوان کاغذی چیست؟

لیوان کاغذی یک لیوان یک بار مصرف است که با کاغذ تولید شده است. این لیوان‌ها برای سرو انواع نوشیدنی استفاده می‌شوند. به همین خاطر است که ساز و کار خوبی برای جلوگیری از نشت مایعات دارند و همچنین دمای مایعات را به دست انتقال نداده و عایق هستند. به این ترتیب در دست گرفتن آن‌ها هم به نسبت لیوان‌های پلاستیکی ساده‌تر است.

با توجه به اینکه این لیوان‌ها تنوع خوبی دارند و سایزبندی و اندازه‌های متنوعی دارند، می‌توان برای کاربرهای مختلف از آن‌ها بهره برد. این لیوان‌ها در ابتدا تنها برای نوشیدن مایعات گرم و سرد استفاده می شدند اما امروزه نه تنها برای سرو نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و چای به کار می روند بلکه برای مواد غذایی دیگر مانند بستنی، سیب زمینی و غیره هم کاربرد دارند. تا جای که امروزه این لیوان‌ها در هر مکانی مانند فست‌فودها، رستوران‌ها، ایونت‌ها و غیره استفاده می‌شوند.

از کاربردهای لیوان‌های کاغذی می‌توان به عناوین زیر اشاره کرد :

قابل استفاده برای انواع آب سرد کن‌ها
قابل استفاده برای پاپ‌کورن و ذرت مکزیکی
قابل استفاده برای سیب‌زمینی سرخ‌ شده
قابل استفاده برای مصرف نوشیدنی‌های مختلف

چاپ لیوان کاغذی تبلیغاتی

شرکت‌هایی که برگزار کننده همایش هستند عموما با کمبود بودجه مواجه می شوند چرا که یک طرف نیروهایی که در آن شرکت فعالیت می‌کنند و از طرف دیگر بازاریابی و جذب مشتری نیازمند منابع و بودجه بسیار زیادی است. بنابراین بودجه محدودی برای تبلیغات باقی می‌ماند. چاپ لیوان کاغذی تبلیغاتی هزینه بسیار کمی می‌طلبد و بازده خوبی نیز دارد. این روش می‌تواند یک راهکار بسیار موثر برای خیلی از شرکت‌ها باشد. به خصوص اگر مشتریان شما داخل مجموعه پذیرایی می‌شوند، می‌توانید با این ترفند، برند و شعار تجاری خودتان را برای آن‌ها ماندگار کنید. از طرفی خیلی از شرکت‌ها می‌توانند با یک هزینه خیلی ناچیز تبلیغات تاثیرگذاری انجام دهند.

مزایای لیوان کاغذی

اگر بخواهیم مزایا و شاخصه‌های لیوان‌های کاغذی را بررسی کنیم، می‌توان گفت که این لیوان‌ها در مقایسه با لیوان‌های پلاستیکی تنوع مدل‌ها و جنس‌های مختلفی دارد. در ادامه سایر مزایای لیوان‌های کاغذی را بررسی می‌کنیم

سازگاری با محیط زیست

همانطور که اشاره شد، این لیوان‌ها از کاغذ ساخته شده‌اند. بازیافت کاغذ سریع‌ترو آسان‌ انجام می‌شود و به سادگی هم تجزیه می‌شود.

قابلیت بازیافت

از مهم‌ترین مزایا لیوان‌های کاغذی، بازیافت‌پذیر بودن آن‌ها است. به این صورت که با استفاده از آب و دستگاه‌های مخصوص، آن را به خمیر تبدیل کرده و دوباره از آن‌ها ظروف یک بار مصرف تولید می‌شود.

زیست تخریب پذیر بودن

لیوان‌های کاغذی قابلیت تجزیه‌پذیری دارند و جز تمیزترین محصولات هستند. کاغذ از درختان و همچنین پلیمرهای گیاهی مانند باگاس ساخته می‌شود و معمولا بدون مواد سمی و شیمیایی است.

تنوع بالا

لیوان‌های کاغذی را می‌توان در اندازه‌ها و اشکال مختلف تولید کرد. همچنین امکان ایجاد طرح‌ها و رنگ‌های مختلف هم روی آن‌ها وجود دارد و می‌توان از آن‌ها به عنوان یک متد تبلیغاتی برای تبلیغات برند و غیره استفاده کرد.

ایمنی و اطمینان

لیوان‌های گلاسه و کاغذی تولید شده از باگاس در مقایسه با دیگر لیوان‌های یکبار مصرف ایمنی بیشتری دارند. چرا که این کاغذ با هیچ یک از مواد مصرفی و غذایی واکنش نمی‌دهد. پس در مصرف انواع نوشیدنی‌های گرم یا سرد یا مواد غذایی نگرانی وجود نخواهد داشت.

وزن سبک

افراد معمولا ترجیح می‌دهند که از لیوان‌های کاغذی استفاده کنند چرا که وزن کمی دارند و حمل کرن آن‌ها و در دست گرفتن آن‌ها برای‌شان راحت‌تر از لیوان‌های شیشه‌ای یا فلزی و غیره است.

چرا لیوان کاغذی از لیوان پلاستیکی بهتر است؟

لیوان کاغذی آیتمی بود که بعد از لیوان پلاستیکی و به عنوان یک گزینه بهتر و کامل‌تر به بازار عرضه شد. هر چند لیوان‌های پلاستیکی وزن سبکی دارند اما این لیوان‌ها تا سال‌ها در طبیعت می‌مانند و تجزیه پذیر نیستند، همچنین دوام بالایی ندارند و در برابر نوشیدنی‌های گرم خیلی زود خراب می‌شوند. ظروف یک بار مصرف کاغذی سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و تجزیه پذیری آن‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود. از طرفی لیوان‌های کاغذی گازهای گلخانه‌ای تولید نمی‌کنند ، سمی نیستند و بازیافت‌شان هم ساده‌تر است. از اینرو استفاده از این نوع لیوان‌ها راحتی بیشتری دارد و افراد بهتر می‌توانند آن‌ها را در دست بگیرند و استفاده کنند.

چه نوع لیوان یکبار مصرفی بهتر است؟

یکی از علت‌های استقبال مردم در استفاده از لیوان‌های یک‌بار مصرف در کارکرد این ظروف می باشد، به طوری که بعد از مهمانی ها و دورهمی‌ها با استفاده از این ظروف، دیگر مجبور به شستن ظرف نیستید و در مصرف آب صرفه جویی می‌شود. شما می‌توانید تعداد زیادی از این ظروف را تهیه کنید و دیگر نگرانی در خصوص ظروف مهمانی نداشته باشید. از طرفی این ظروف قابل چاپ هستند در نتیجه می‌توانید با توجه به تم مهمانی اشکال مختلفی را روی ظروف کاغذی چاپ کنید.

لیوان‌های پلاستیکی سرطان‌زا هستند و برای سلامتی انسان خطر دارند. به همین خاطر بهتر است که به جای آن‌ها از لیوان‌های کاغذی استفاده کرد.

قیمت لیوان کاغذی یکبار مصرف

لیوان‌ها و ظروف کاغذی یک بار مصرف از متریال های مختلف تهیه می‌شوند. این نوع ظروف به طور پلاستیک ، کاغذی، گیاهی، فومی و آلومینیومی تولید و مصرف می‌شوند. کاغذی که برای تولید این لیوان‌ها استفاده می‌شوند، گرماژ متفاوتی دارد و پوشش آنها از پلی‌اتیلن است که باعث بالا رفتن مقاومت لیوان کاغذی در برابر گرمای مایعات داغ می‌شود. پوشش پلی‌اتیلن لیوان کاغذی نفوذ ناپذیر است و به سطح خارجی لیوان و تاثیر شیمیایی روی مایع داخل لیوان را به حداقل می‌رساند. مدل این لیوان‌ها هم مختلف است و در انواع تک جداره، دو جداره، درب دار، طرح‌دار یا ساده تولید می‌شوند. تمام این موارد روی قیمت نهایی لیوان موثر است. برای خرید لیوان کاغذی بهتر است معیارهای خودتان را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید. بدیهی است که خرید لیوان کاغذی در تعداد بالا، برای شما به صرفه‌تر خواهد بود. قیمت لیوان کاغذی مسئله ای است که بسیاری از خریداران عمده لیوان کاغذی به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند. این روزها به دلیل استفاده زیاد از محصولات کاغذی بهترین راهکار این هست که قیمت عمده لیوان کاغذی را به نسبت سفارش مشتریان کاهش داد. تا افراد بیشتری بتوانند از این محصولات بهره ببرند.

دقت کنید که طرح انتخابی شما برای چاپ روی لیوان یک مقوله جدا است و طرح‌های ساده یا اختصاصی هر کدام قیمت متفاوتی دارند که در نهایت می‌تواند روی قیمت نهایی لیوان تاثیر داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیوان های بکبار مصرف کاغذی می توانید به سایتهای معتبر فروش این محصولات مراجعه نمایید.

این روزها محصولات کاغذی طرفداران زیادی را به خود جذب نموده است که روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود. لیوان های کاغذی گزینه ای سازگارتر با محیط زیست هستند زیرا می توان آنها را بازیافت کرد در حالی که لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف فقط به محیط زیست آسیب می رسانند.