وزیر ارشاد: به دنبال خودکفایی در حوزه تولید کاغذ هستیم/هدف ما ایجاد عدالت فرهنگی برای تمام مردم است

محمد مهدی اسماعیلی گفت: ما به دنبال خودکفایی در حوزه تولید کاغذ هستیم و این مهم در جهت رفع اساسی و زیر بنایی کمبود کاغذ در برنامه‌ریزی ها گنجانده شده تا علاوه بر تولید در ایجاد اشتغال در حوزه تامین نیاز نشر پاسخگو باشد.

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان پیرامون تامین کاغذ برای ناشران گفت: برای ساماندهی به اوضاع نشر و ارائه کاغذ با قیمت مناسب به ناشران تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است.

وی در همین راستا ادامه داد: تلاش برای گرفتن مجوز واردات کاغذ با ارز ترجیحی و فراهم کردن شرایط برای ورود کاغذ به کشور در جهت کاهش قیمت این کالای استراتژیک و ایجاد آرامش در بازار نشر ؛ فعالیتهایی شکل گرفته است که به زودی نتایج آن مشخص خواهد شد.
خودکفایی در تولید

اسماعیلی تاکید کرد: اولویت ما استفاده از مواد اولیه نشر توسط تولید داخلی است که در این زمینه نیز برنامه‌هایی را در دستور کار داریم و البته تا حدودی به مرحله اجرا گذاشته شده که در آینده ای نه چندان دور خبرهای آن از طریق رسانه ها منتشر خواهد شد.
کاغذ داخلی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد بر آورده کردن نیاز نشر بیان کرد: ما به دنبال خودکفایی در حوزه تولید هستیم و این مهم در جهت رفع اساسی و زیر بنایی کمبود کاغذ در برنامه‌ریزی ها گنجانده شده تا علاوه بر تولید در ایجاد اشتغال در حوزه تامین نیاز نشر پاسخگو باشد.
عدالت فرهنگی

اسماعیلی با اشاره به اهمیت سرانه مطالعه خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد شرایط مناسب برای افزایش سرانه مطالعه و ایجاد عدالت فرهنگی برای تمام مردم ایران است و برای این منظور برنامه‌های فراوانی را در دستور کار داریم.