واحد تولید کاغذ در شهرک صنعتی مهاباد طعمه حریق شد

مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: بیش از ۵۰۰ تن اخال دپو شده در یک واحد تولید کاغذ واقع در شهرک صنعتی این شهرستان طعمه حریق شد.

 

رحمان احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی تماس تلفنی با آتش‌نشانی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی گسترده در کارخانه کاغذ ‌سازی شهرک صنعتی مهاباد، بلافاصله نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: این آتش‌سوزی در سطح یک هکتارکاغذ و اخال دپو شده به ارتفاع ۱۰ متر رخ داده بود که طی آن پنج خودرو سنگین از این شهرستان مشغول اطفای حریق شدند ولی به علت گستردگی حریق از شهرهای مجاور شامل ۲ خودروی سنگین از میاندوآب، سه دستگاه خودرو از نقده، پتروشیمی مهاباد و روستای “قم قلعە” و ۲ دستگاه لودر با اکیپ ویژه در محل حریق حاضر و به اطفای آن پرداختند.
مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد بیان کرد: در این عملیات ۳۰ آتش‌نشان مشغول اطفای به همراه جداسازی و ایمن سازی محیط بودند که در نهایت پس از پنج ساعت آتش را به طور کامل مهار کردند.
احمدی اظهار داشت: این حادثه خسارات جانی درپی نداشته ولی خسارات مالی زیادی برجای گذاشته و پیش بینی شده بالغ بر یک میلیارد تومان خسارت ببار آورده باشد.
این کارخانه در خرداد ماە سال ۹۸ نیز دچار آتش‌سوزی شدە بود.
به گزارش ایرنا شهرک صنعتی مهاباد در ۱۸ کیلومتری این شهر در مسیر مهاباد – میاندوآب قرار دارد و دارای ۵۱ واحد فعال است.
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.
پارسال ۷۶۰ مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش‌نشانی در مهاباد انجام شده که ۶۳۶ مورد در حوزه شهری و مابقی نیز در روستاها بوده ‌است.